آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

رییس کمیسیون اروپا: طالبان را به رسمیت نشناخته ‌ایم

بیش از یک هفته از به قدرت رسیدن سنی های تندروی طالبان در افغانستان زمان می گذرد. از آن روز تاکنون تحولات داخلی این کشور به سرعت در حال رخ دادن است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ از یک سو طالبان تلاش می کند خود را گروهی معتدل و متفاوت با سنی های تندروی 20 سال قبل نشان دهد و از سوی دیگر برخی کشورها موضع گیری های متفاوتی نسبت به قدرت رسیدن طالبان اتخاذ کرده اند.

رییس کمیسیون اروپا: طالبان را به رسمیت نشناخته ‌ایم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا طی اظهاراتی از حضور داعش و القاعده در افغانستان خبر داد و گفت: تعداد دقیق آنها مشخص نیست.

“جان کربی” سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری مدعی شد که عناصر دو گروه تروریستی القاعده و داعش همچنان در افغانستان مستقر هستند، اما طرف آمریکایی تعداد دقیق آنها را نمی‌داند.

وی در ادامه افزود: ما می دانیم که القاعده و داعش در افغانستان حضور دارند، اما معتقدیم که تعداشان زیاد نیست، اما اطلاعات دقیقی درباره تعدادشان نداریم. تعداد تروریست‌های حاضر در افغانستان به اندازه ‌ای نیست که سرزمین های ما را مانند آنچه که ۲۰ سال پیش در ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد، تهدید کند.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا اعلام کرد سنی های تندروی طالبان را به رسمیت نشناخته است.

در حالی که یک هفته از تصرف کابل به دست عناصر طالبان گذشته، «اورسولا ون درلاین» رییس کمیسیون اروپا گفت: ما هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته و حتی با آنها صحبت هم نکرده‌ایم.

“ون درلاین” که از یک مرکز اسکان مهاجران افغانستانی در مادرید اسپانیا دیدن می‌کرد از افزایش ۵۷ میلیون یورویی بودجه برای حمایت از مهاجران افغانستان هم خبر داد.

وی همچنین از حمایت از کشورهایی که مهاجران را بپذیرند هم خبر داد.

او افزود: هدف اتحادیه اروپا در برخورد با مسائل افغانستان، حقوق بشر، نوع برخورد با اقلیت‌ها و همچنین حقوق زنان و دختران است؛ ما کلمات و صحبت‌های طالبان را شنیده‌ایم اما تنها عمل برای ما اهمیت دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا