آسیااخباربحرینجهانجهان اسلامهيئت ها و شعائر حسينى

علمای بحرین: اقدامات حکومت علیه عزاداران حسینی کورکورانه است

علمای بحرین با صدور بیانیه ای، اقدامات حکومت این کشور برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری را محکوم کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بیانیه علمای بحرین آمده: اقدامات حکومت بحرین برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری، اقداماتی کورکورانه است که به تدابیر احتیاطی پزشکی هیچ گونه ارتباطی ندارد و هیچ توضیح منطقی جز سیاست فرقه ای و هدف گیری سیستماتیک امور مذهبی، که هرساله شاهد تشدید روند آن هستیم، ندارد.

علمای بحرین: اقدامات حکومت علیه عزاداران حسینی کورکورانه است و هیچ ربطی به کرونا ندارد

علمای بحرین افزودند: هدف از چنین اقداماتی تحمیل سلطه سیاسی بر ویژگی های مذهب و عقیده و عقاید دینی در راستای قانونی کردن آن بر اساس دستورالعمل ها و خواسته های ظالمانه حکومتی و مصادره فضای محدود باقی مانده برای برگزاری مناسک دینی است در حالی که این موضوع مبالغه در فساد و اوج بی عدالتی و استبداد است، وگرنه اهتزاز پرچم امام حسین علیه السلام و یا پلاکاردی با محتوای دینی چه آسیبی به حکمرانی حکومت می رساند و اصلا چه ارتباطی با کرونا دارد؟!

این علما با اشاره به اینکه چرا حکومت بحرین به بهانه اقدامات پیشگیرانه از کرونا در برابر برگزاری مراسم عزاداری محدودیت ایجاد می کند و اقدام به احضار موکب داران ومسئولان حسینیه ها می کند، تاکید کردند: اگر در تعقیب تخلفات پزشکی صادق بودید، آن را در روز روشن در اماکن دیگری که می شناسید، جستجو می کردید.

در پایان این بیانیه آمده: ما تجاوز به مناسک و آزادی دینی را محکوم می کنیم و خواهان توقف فوری چنین تعدی ها و توقف سیاست سیستماتیک برای سرکوب دینی هستیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا