اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

واکنش‌ها به تصویب قانون جنجالی ضد‌اسلامی در فرانسه

تصویب قانون بحث‌برانگیز اصول تقویت احترام به ارزش‌های جمهوری یا مبارزه با اسلام جدایی‌طلب، واکنش‌های خشمگینانه‌ای را به دنبال داشته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ هیئت مبارزه با تبعیض در فرانسه، این قانون را نقض آشکار حقوق اساسی و آزادی مسلمانان در فرانسه دانست و تأکید کرد که به مبارزه با این قانون از طریق ساز و کارهای قانون اساسی در کشور ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، ‘فیلیپ مارلیر’ استاد علوم سیاسی در کالج دانشگاهی لندن، در توییتی این قانون را ناقض آزادی ها در فرانسه توصیف کرده و گفت: این قانون مسلمانان را هدف قرار می دهد و به همین دلیل توجه چندانی به آن نمی شود و خیابان ها شاهد هیچ گونه تظاهرات علیه آن نخواهند بود.

‘ماتیو ریگوست’ پژوهشگر فرانسوی نیز این قانون را معادل قوانین نژادپرستانه در تاریخ سرمایه داری می داند که شکاف اجتماعی را تقویت می کند.

‘کوثر حرشی’ نویسنده و جامعه شناس در این باره گفت: در این قانون ادعای مدیریت ناپذیر بودن مسلمانان به رسمیت شناخته شده و هدف آن حذف مسلمانان از جامعه است.

جنبش ضد اسلام هراسی هم با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این قانون در سکوت تصویب شده و این پرسش را مطرح کرده که آیا مقام های عالی قضایی در فرانسه از آزادی مسلمانان حمایت خواهند کرد؟

23 ژوئیه گذشته، پارلمان فرانسه سرانجام پیش نویس قانون «اصول تقویت احترام به ارزش های جمهوری» را تصویب کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا