آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

ادامه سرکوب آزادی‌های دینی شیعیان عربستان در ماه محرم

از اصلی ترین اصول و پایه های فکری و اعتقادی فرقه ضاله وهابیت، مبارزه با اندیشه و مذهب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده و هست.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر همین اساس از روز تأسیس حکومت آل سعود در عربستان سعودی تا به امروز، همواره به مبارزه مستقیم و آشکار با شیعیان در سراسر جهان به خصوص در داخل عربستان پرداخته اند.

ادامه سرکوب آزادی‌های دینی شیعیان عربستان در ماه محرم

حکومت عربستان، امسال نیز مانند سال های گذشته با سنگ اندازی در مسیر احیاء شعائر حسینی در مناطق شیعه نشین عربستان، سعی دارد چراغ دستگاه امام حسین علیه السلام را خاموش کند.

بر همین اساس مقامات این کشور در ادامه سرکوب آزادی‌های دینی، اقدام های مختلف علیه شیعیان این کشور را با شروع ماه محرم الحرام تشدید کرده‌ اند.

بر اساس گزارش وب سایت العهد لبنان، اداره پلیس امنیتی – اطلاعاتی در عربستان سعودی، مسئولان مسجد «المسأله» و حسینه «امام حسین علیه‌ السلام» را فراخواند و هر کدام از آنها را ۶۰ هزار ریال سعودی یعنی حدود ۱۶ هزار دلار جریمه کردند.

در ادامه این گزارش آمده، همچنین از مسؤولان تعهداتی برای لغو مراسم عزاداری در شب‌های ماه محرم گرفته شده است. اهالی منطقه شیعه نشین قطیف از سختگیری‌های مقامات سعودی درباره مراسم عزاداری محرم، نصب بنر و امثال آن بسیار ناراضی هستند.

چندی پیش نیز مأموران حکومت سعودی با بولدوزر مسجد امام حسین علیه السلام در شهر العوامیه در استان قطیف را کاملا تخریب کرده بودند.

طی چند دهه گذشته ده ها شیعه در این منطقه دستگیر شده ‌اند. بازداشت فعالان شیعه و مخالفات دولت سعودی هر چند همواره در عربستان وجود داشته اما از زمان سر کار آمدن «محمد بن سلمان» در ژوئن ۲۰۱۷ به این سو، روند بازداشت‌ها و سرکوب‌ مخالفان افزایش چشمگیری داشته به گونه‌ای که در ماه می ۲۰۱۹ حکومت سعودی دست به اعدام ۳۷ نفر زد.

در بین اعدام شدگان، شش نفر نوجوان بودند و ۳۳ نفر از آنها نیز از شیعیان قطیف و احساء به شمار می‌ آمدند، کسانی که صرفا به خاطر بیان عقیده و حضور در اعتراضات از سال ۲۰۱۱ در زندان به سر می ‌بردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا