آسیاآفریقااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنرکویتمرجعیت شیعهموسسات جهانی شیعه

رشد انتشار مذهب حقه تشیع در آفریقا به همت مقلدین و مراکز مرتبط با مرجعیت شیعه

بررسی دقیق انتشار مذهب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در قاره آفریقا نشان می دهد که رشد آن با سرعت در حال افزایش است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در این میان فعالیت های مقلدین و مراکز و مؤسسه های مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (دام ظله) در چند دهه اخیر، یکی از اصلی ترین عوامل رشد سریع انتشار مذهب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در قاره آفریقا بوده است.

رشد انتشار مذهب حقه تشیع در آفریقا به همت مقلدین و مراکز مرتبط با مرجعیت شیعه

اندیشه و اعتقادات پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و مذهب حقه تشیع در قاره آفریقا به سرعت در حال رشد است و بسیاری از شیعیان در این قاره از نهادهای و فعالیت های مستقل شیعی استقبال می کنند.

برای نمونه در پی تأکیدات مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (دام ظله) مبنی بر اهمیت نشر معارف دینی و اسلامی و به همت جمعیت جهانی حضرت سیدالشهدا علیه السلام، در کشور کویت و با حمایت از سوی صندوق خیریه اهل بیت علیهم السلام در این کشور، اولین حوزه علمیه بانوان و اولین حسینیه در تاریخ کشور نیجر در یک هفته اخیر افتتاح شد.

رشد انتشار مذهب حقه تشیع در آفریقا به همت مقلدین و مراکز مرتبط با مرجعیت شیعه

این مجموعه به نام مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مزیّن است و در مراسم افتتاحیه آن که در شهر نیامی، پایتخت کشور نیجر انجام گرفت، حضور گسترده مردم به چشم می خورد.

همچنین یکی از بخش های این حوزه علمیه به نام مرحوم آیت الله سید “محمدرضا حسینی شیرازی” (قدس سره) به منظور گرامیداشت یاد و خاطره ایشان، نامگذاری شده است.

در نمونه ای دیگر، از اقداماتی که مراکز و مقلدین مرجعیت شیعه انجام داده اند، برگزاری اولین کنفرانس مستقل شیعیان آفریقا درباره غدیر بود که حدود 10 روز پیش برگزار شد.

این کنفرانس به همت گروهی از شیعیان آفریقایی در مسجد حضرت امیر المومنین علیه السلام در شهر “کوننی” در کشور نیجر، برگزار گردید و در آن روحانیون، طلاب، پژوهش گران، فعالان، شیعیان و نیز مقلدان حضرت آیت الله العظمی حسینی شیرازی (دام ظله) شرکت کردند.

در این کنفرانس که به مدت سه روز برگزار شد، به زوایای مختلف روز غدیر خم و چگونگی همکاری بین پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در قاره آفریقا با هدف خدمت رسانی بیشتر به شیعه و مذهب اهل بیت علیهم السلام، پرداخته شد.

از دیگر فعالیت های شیعیان آفریقا می توان به فعالیت های حسینی اشاره کرد. بر همین اساس با فرا رسیدن ماه محرم الحرام، عزای حسینی نیز در بسیاری از شهرها و کشورهای آفریقایی از جمله شهر ماجنگا در کشور ماداگاسکار، پرچم عزای حسینی برافراشته شد.

این پرچم حسینی که برای اولین بار در کشور ماداگاسکار برافراشته می شود، در دفتر مرجعیت شیعه به اهتزاز در آمد.

این فعالیت ها، تنها گوشه ای از صدها فعالیت های شیعیان و مراکز مرتبط با دفتر حضرت آیت الله العظمی شیرازی (مد ظله) در کشورهای آفریقایی با هدف ترویج دین مبین اسلام و فرهنگ اهلبیت علیهم السلام به شمار می رود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا