اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنرهيئت ها و شعائر حسينى

روزنامه ایتالیایی: قداست ماه محرم برگرفته از واقعه عاشورای حسینی در کربلا است

یک روزنامه ایتالیایی در نخستین مقاله خود درباره تقویم اسلامی نوشت: نخستین ماه از تقویم هجری، ماه محرم است که حرمت و قداست خود را از واقعه عاشورا در کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام گرفته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روزنامه تخصصی بین المللی “دیلی مسلم”  در این مقاله از مجموعه مقالات خود با عنوان «اهمیت 12 ماه در اسلام» نوشت: نخستین ماه از تقویم هجری، ماه محرم است که بدلیل مجموعه ای از حوادث غم انگیز که مهم ترین آن شهادت امام حسین علیه السلام به همراه 72 تن از یاران و خانواده اش در سرزمین کربلا، نسبت به سایر ماه ها متمایز است.

روزنامه ایتالیایی: قداست ماه محرم برگرفته از واقعه عاشورای حسینی در کربلا است

“رافائل ویلانی” نویسنده این مقاله تاکید می کند: اگر چه ماه محرم در چارچوب ماه های اسلامی حرام قرار دارد و هر نوع درگیری و جنگ در آن ممنوع است، اما نبرد کربلا در این ماه رخ داده و در دهمین روز ماه محرم که به عاشورا مشهور است، نوه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شهید شده است.

ویلانی در مقاله خود که به عاشورای حسینی منتهی شده، آورده که باید این ماه و روز را به یاد آورد.

این مقاله در ابتدا به دوم ماه محرم تاریخ ورود امام حسین علیه السلام به کربلا و برافراشتن خیمه ها  و سپس بستن آب بر روی آن امام همام و خانواده و یارانش در هفتم ماه محرم اشاره دارد.

این مقاله با روز دهم عاشورا که شهادت سید الشهدا علیه السلام در آن رخ داده، پایان یافته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا