آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلامهيئت ها و شعائر حسينى

برپایی مراسم عاشورای حسینی در جامو و کشمیر پس از ۳۰ سال

در طول 1400 سال گذشته تاکنون همواره در گوشه و کنار جهان و حتی در برخی کشورهای اسلامی شنیده شده که برخی حکومت ها و دولت ها به هر نحوی تلاش می کنند با عزاداری های ماه محرم مقابله کرده و در این مسیر سنگ اندازی کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این گونه تلاش ها برای مقابله با جریان امام حسین علیه السلام همچنان ادامه دارد اما بحمدالله، دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نه تنها موفق به چنین کاری نشده اند، بلکه روز به روز چراغ دستگاه امام حسین علیه السلام روشن و روشن تر شده است.

مسئولان ایالت جامو و کشمیر اجازه برپایی مراسم عاشورای حسینی را صادر کردند. برپایی مراسم عاشورای حسینی علیه السلام در این مناطق از بیش از ۳۰ سال پیش ممنوع شده بود.

در همین راستا پایگاه خبری اینترنشنال بیزنس تایمز گزارش داد: پس از بیش از 30 سال ممنوعیت برپایی مراسم عاشورای حسینی در ایالت جامو و کشمیر، مسئولان این ایالت در تصمیمی ناگهانی اجازه برپایی مراسم عزاداری برای سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام را اعلام کردند.

در این گزارش آمده: این تصمیم جدید باعث خرسندی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و جامعه شیعه در جامو و کشمیر شد و تمجید مسلمانان را به‌دنبال داشته است.

بر اساس این گزارش، قبل از ظهور موج تروریسم تکفیری در دره کشمیر، موکب های حسینی از همه مناطق سرینگر عبور می کردند، اما از سال 1990 میلادی حرکت موکب ها ممنوع اعلام شد.

این گزارش به نقل از “عمران رضا انصاری” چهره برجسته شیعی و رئیس انجمن شیعیان دره کشمیر گفت: اعضای این انجمن موکب های عزاداری را همانند دوران پیش ظهور تروریسم رهبری خواهند کرد.

“انصاری” از علامه کشمیری و حجت الاسلام “آغا سید حسن موسوی” دو شخصیت دیگر این منطقه خواست تا به این موکب های حسینی و عزاداری سالار شهیدان که وقفه بیش از 30 سال داشت، بپیوندند.

این روزنامه گزارش داد: دسته های عزاداری سنتی در کشمیر به طول 12 کیلومتر خواهد بود. این عزاداری از هشتم تا دهم محرم یعنی عاشورای حسینی ادامه دارد. این مراسم عزاداری بر اساس برنامه از پیش تدوین شده با رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن برگزار می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا