آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

سازمان ملل: جنگ در افغانستان وارد مرحله مرگبارتری شده است

هر چه زمان می گذرد و سنی های تندروی طالبان قدرت بیشتری در افغانستان می گیرند، وضعیت این کشور هم وارد مرحله وخیم تر و مرگبارتری می شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سازمان ملل متحد در مورد اشغال اولین مرکز یک ایالت افغانستان به دست طالبان واکنش نشان داد و اعلام کرده که “جنگ در افغانستان وارد مرحله مرگبارتری شده است”.

سازمان ملل: جنگ در افغانستان وارد مرحله مرگبارتری شده است

سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای جدید در مورد وضعیت افغانستان، هشدار داد جنگ در این کشور وارد مرحله بسیار خطرناک و مرگبارتری شده زیرا عناصر طالبان برای اولین بار توانستند مرکز یک ولایت را تصرف کند.

این هشدار در حالی صادر شده که سنی های تندروی طالبان وارد شهر زرنج مرکز ایالت نیمروز شدند.

تا به حال عناصر این گروه تروریستی وارد هیچ مرکز ایالتی نشده بودند اما تهدید کرده بودند اگر حملات هوایی ادامه پیدا کند، این کار را خواهند کرد.

کارشناسان می گویند، مرکز ایالت نیمروز از آن جهت برای سنی های تندروی طالبان اهمیت دارد که هم در نزدیکی مرز ایران است و هم روحیه نیروهای این گروه را برای تصرف دیگر مراکز ایالت ها بالا می‌ برد.

در پی سقوط مرکز این ایالت، هزاران تن از شهروندان شهرهای مرزی افغانستان به سمت مرزهای ایران سرازیر شدند تا به این کشور پناه ببرند. ایران هم فورا مرزهای خود را به سوی پناهندگان افغانستانی این منطقه بست تا جلوی ورود آنان را بگیرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز بسته شدن مرز ایران و افغانستان در محدوده پایانه مرزی “میلک” را تایید کرده است.

سازمان ملل با اعلام هشدار نسبت به وضعیت افغانستان اعلام کرد از زمان آغاز جنگ عناصر طالبان و نیروهای دولتی در افغانستان، دستکم هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر مقام های دولت مرکزی افغانستان مدعی شدند که در حملات علیه مواضع طالبان، دست کم 300 سنی تندرو را به هلاکت رسانده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا