آسیااخبارجهانجهان اسلامهيئت ها و شعائر حسينى

تلویزیون هند: سخت گیری های دولتی مانع برگزاری مراسم مذهبی شیعیان در ایام محرم می شود!

تلویزیون هند گزارش داد که دولت اوتارپرادش اجازه برگزاری مراسم مذهبی در ایام محرم را به شیعیان این منطقه نمی دهد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به گفته فعالان شیعه در اوتارپرادش، پلیس این ایالت دستورالعمل های بسیار سختگیرانه ای را به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا منتشر کرده که عملا برگزاری مراسم عزاداری را غیر ممکن می کند.

تلویزیون هند: سخت گیری های دولتی مانع برگزاری مراسم مذهبی شیعیان در ایام محرم می شود!

روحانیون شیعه در کشور هند اعلام کردند که که پلیس اوتارپرادش با صدور دستورالعمل هایی سخت گیرانه برای ماه محرم، از زبان توهین آمیز استفاده کرده و بطور غیر مستقیم مانع برگزاری مراسم می شود.

این روحانیون شیعه با ارسال نامه ای در اعتراض به دستورالعمل های صادر شده از سوی پلیس در ماه محرم که اتهام زنی به جامعه شیعیان در آنها مشهود است از دولت خواستند که فورا دستورالعمل ها را پس بگیرد.

مولانا نوری از روحانیون شیعه در ایالت اوتارپرادش گفت: این دستورالعمل ها غیرقابل قبولند زیرا شیعیان را در شرایط ضعیفی نشان می دهد.

وی افزود: ما از کمیته های محرم خواسته ایم که جلسات تشکیل شده توسط پلیس و دولت را تحریم کنند.

حکومت هند سیاست های فرقه گرایانه خود در برخورد با مسلمانان را افزایش داده تا آنجا که اتحادیه اروپا نیز به آن اعتراض کرده است.

16 نماینده پارلمان اروپا هفته گذشته نامه ای به رئیس کمیسیون اروپا در مورد حوادث کشمیر تحت اشغال هند نوشتند و از او خواستند تا قطعنامه های سازمان ملل را اجرا کند.

در این نامه آمده است که اتحادیه اروپا باید از تمام اهرم ها و ابزار خود برای تحت فشار قرار دادن هند به منظور احترام به حقوق مسلمانان در کشمیر و تضمین تعهد جامعه بین الملل به ایجاد فضایی مناسب برای اجرای قطعنامه های سازمان ملل استفاده کند.

این در حالی است که 626 نفر از 751 نماینده پارلمان اروپا در اوایل سال جاری قطعنامه ای را علیه تبعیض علیه مسلمانان در قانون شهروندی در هند ارائه کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا