آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

آمریکا و بریتانیا: شیعیان هزاره‌ قربانی قتل‌های هدفمند داعش و طالبان هستند

پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در نقاط مختلف جهان از جمله کشور افغانستان، همواره مورد هدف سنی های تندرو داعش و طالبان قرار داشته اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این موضوع هیچ گاه در طول تاریخ متوقف نشده و تنها در برهه های زمانی مختلف به دلایلی، کمتر یا بیشتر شده و اکنون با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، شاهد افزایش جنایت های سنی های تندرو علیه شیعیان هزاره در این کشور هستیم.

آمریکا و بریتانیا: شیعیان هزاره‌ قربانی قتل‌های هدفمند داعش و طالبان هستند

سفارت‌های آمریکا و بریتانیا در کابل گفته ‌اند که هزاره‌های افغانستان همواره هدف قتل‌های هدفمند سنی‌‌های تندروی داعش و طالبان قرار داشته ‌اند.

این دو سفارت روز سه ‌شنبه در بیانیه ای مشترک به قتل بیش از ۴۰ غیرنظامی در ولسوالی مالستان در ایالت غزنی اشاره کرده و گفته‌‍‌اند که اگر این کشتار تایید شود، از جمله جرائم جنگی است و موارد نقض حقوق بشر باید مورد بررسی قرار گیرد.

این دو سفارتخانه همچنین در بیانیه خود خواستار آتش‌بش میان طرف های درگیر در افغانستان شدند.

این دو کشور پیشتر نیز در بیانیه ای مشترک اعلام کرده بودند که طالبان در قندهار ده‌ها غیرنظامی را طی یک سلسله قتل‌های انتقام جویانه، قتل‌عام کردند. این نوع قتل‌ها از جمله جرائم جنگی محسوب شده و باید مورد بررسی قرار گرفته و آن عده جنگجویان و فرماندهان طالبان که مرتکب چنین جنایات شده‌اند باید جوابگو باشند.

این دو سفارت همچنین اعلام کرده اند که رهبران طالبان نیز باید در برابر جنایاتی که جنگجویان آنها انجام می‌ ‌دهند مسئول قرار داده شوند.

این دو کشور خطاب به طالبان گفته اند: اگر شما اکنون نمی توانید جنگجویان تان را کنترل کنید، شما هیچ نوع جایگاهی در دولت آینده نخواهید داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا