آسیاآمریکااخبارایرانجهانجهان اسلامعراق

سفیر آمریکا در بغداد: به دنبال ایجاد مشکل بین ایران و عراق نیستیم

سفیر آمریکا در عراق طی اظهاراتی اعلام کرد که “ما نسبت به روابط عادی بین ایران و عراق ترغیب می کنیم و به دنبال ایجاد مشکل بین این دو کشور نیستیم.”

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “متیو تولر” افزود: در نهایت ما خواهان روابط عادی بین ایران و عراق براساس احترام متبادل و احترام به حاکمیت هستیم.

سفیر آمریکا در بغداد: به دنبال ایجاد مشکل بین ایران و عراق نیستیم

وی مدعی شد: مشکل این است که بسیاری از فعالیت های ایران در داخل عراق، حاکمیت این کشور را تضعیف می کند. این فعالیت های ایران ما را بسیار نگران می کند.

سفیر آمریکا در عراق با اعلام حمایت مالی از موفقیت برگزاری انتخابات این کشور افزود: دیدار بایدن و الکاظمی نشان می دهد که روابط در راستای منافع دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه حضور نظامی آمریکا در عراق براساس دعوت دولت عراق در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، بیان کرد:علی رغم آزادسازی همه مناطق از اشغال داعش اما چنین تهدیدی هنوز برای عراق و مردم این کشور وجود دارد. لازم است ائتلاف بین المللی همچنان با کمک نیروهای عراقی به مقابله با داعش ادامه دهند. مسیر نقش ائتلاف با توسعه پتانسیل های نیروهای عراقی  تغییر کرده است.

متیو با ادعای اینکه آمریکا برای تحقق ثبات و امنیت در منطقه از دریای مدیترانه تا خلیج فارس تلاش می کند، تاکید کرد: بایدن این موضوع را به وضوح در جلسات خود با “مصطفی کاظمی” بیان کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا