آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

گزارش فارین پالسی از پدیده ازدواج اجباری در مناطق تحت کنترل طالبان

قدرت گرفتن سنی های تندروی طالبان از جوانب و زوایای مختلف، منفی و بحران زا به شمار می رود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ از جمله آثار منفی این موضوع می توان به پدیده ازدواج اجباری در مناطق تحت کنترل طالبان اشاره کرد که نشریه بین المللی فارین پالسی نیز در شماره اخیر خود در گزارشی به آن پرداخته است.

گزارش فارین پالسی از پدیده ازدواج اجباری در مناطق تحت کنترل طالبان

روزنامه افغانستان ما در مطلبی به نقل از فارین پالسی نوشت: هنگامی که افراد مسلح طالبان در این ماه به یک منطقه دور افتاده افغانستان حمله کردند، آنها ساکنان را مورد وحشت قرار داده و کسب و کارهای محلی را غارت کردند و سپس کار وحشتناک‌ تری را نیز انجام دادند. این گروه خواستار مشخص شدن نام و سن دختران و زنانی شد که به گفته آنها باید با جوانان جنگجوی‌شان ازدواج کنند.

به گفته مردم در شهرستان سیغان، در ارتفاعات مرکزی ولایت بامیان، سنی‌های تندروی طالبان برخی از مردان را که سعی در مقاومت داشتند، مورد ضرب و شتم قرار دادند و برخی را مجبور کردند محل لباس ‌هایشان را به آنها نشان دهند تا سن دختران و زنانی که در آنجا زندگی می‌کنند، تعیین شود. در میان زنانی که نام آنها را برداشتند، زنان بیوه نیروهای امنیتی کشور که علیه شورشیان جنگیده‌ بودند، نیز شامل بود.

این گزارش در ادامه افزوده: زنان وحشت زده هر چه را که می‌توانستند، جمع کردند و با کرایه گرفتن موتور و گاری، راه افتادند تا از آنچه که برخی بدترین کابوس خود یعنی ربوده شدن توسط طالبان توصیف کردند، فرار کنند.

“محمدطاهر زهیر” از والیان منطقه در سخنرانی خود در مسجد بامیان به مناسبت جشن عید قربان، طرح ربودن و ازدواج با زنان را انتقام گیری خطرناک و بی رحمانه از همسران و بیوه های نیروهای امنیتی که برای مردم جنگیدند توصیف کرد.

“عمر صدر” استاد علوم سیاسی در دانشگاه آمریکایی افغانستان نیز گفت: طالبان از یک ایدئولوژی بسیار محافظه کارانه پیروی می کنند که زنان را کنیز، کالا و یا غنیمت تلقی می کنند. این اتفاق قبلاً در دهه ۱۹۹۰، هنگامی که کابل و مناطق شمال سقوط کرده بود رخ داده و آنها زنان را ربودند و آنان را مجبور به ازدواج با جنگجویان خود کردند.

وی افزود هرگاه جهادی مانند طالبان سرزمینی را تصرف کنند، هر املاکی که در آنجا باشد، ایدئولوژی‌شان به آنها اجازه می دهد که آن را به عنوان غنایم جنگی مالک شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا