آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

بازداشت روحانی شیعه بحرینی به اتهام برپایی نماز عید قربان

رسانه های بحرینی اعلام کردند که مقامات بحرین تعدادی از روحانیون شیعه را به اتهام برپایی نماز عید قربان فراخواند و یکی از روحانیون شیعه را بازداشت کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روزنامه اینترنتی منامه پست با انتشار این خبر، به نقل از منابع آگاه نوشت: مقامات امنیتی بحرین تعدادی از روحانیون شیعه را به اتهام برپایی نماز عید قربان فراخواندند.

بازداشت روحانی شیعه بحرینی به اتهام برپایی نماز عید قربان

این مقام ها، حجت الإسلام سید “هاشم وداعی” روحانی شیعه را در مرکز شهر حمد بازداشت کرده و به اتهام برگزاری نماز عید قربان در مسجد جامع امام صادق علیه السلام، به دادسرای عمومی منتقل کردند.

این حمله شدید امنیتی ضد شیعیان درحالی است که مقام های آل خلیفه ادعای همزیستی مسالمت آمیز، احترام به آزادی های دینی، کثرت گرایی قومی در این کشور و اعطای آزادی عمل برای مناسک دینی طبق قانون اساسی دارند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره آزادی های دینی اعلام کرد: تعدادی از سازمان های بین المللی حقوق بشر ادامه محدودیت آزادی های دینی در بحرین با هدف قراردادن شعائر دینی شیعیان در این کشور و حمله به روحانیون و مداحان و مرثیه خوانان شیعه را محکوم کرد.

گفتنی است، مقام های آل خلیفه چندی پیش نیز 50 نفر از شیعیان را به اتهام حضور در یک موکب عزاداری در سالروز شهادت امام محمد جواد علیه السلام بازداشت کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا