آسیاآمریکااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

از آمادگی تاجیکستان برای پذیرش آوارگان افغانستان تا کمک مالی آمریکا

این روزهای که افغانستان شاهد حوادث و اتفاقات فراوانی است، موضوع رسیدگی به آوارگان و کمک به مردم از جمله مواردی است که نباید فراموش شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر همین اساس اتفاقات داخلی افغانستان دیگر کشورهای جهان بخصوص کشورهای همسایه این کشور را به واکنش های مختلفی وادار کرده است.

از آمادگی تاجیکستان برای پذیرش آوارگان افغانستان تا کمک مالی آمریکا

در پی شدت گرفتن درگیری های داخلی در افغانستان، یک مقام رسمی تاجیکستان اعلام کرد این کشور می‌تواند ۱۰۰ هزار مهاجر افغانستانی را پذیرش کند.

این موضوع در حالی اعلام شده که درگیری نیروهای دولت مرکزی افغانستان با سنی های تندروی طالبان در جریان است و بخش‌هایی از مرز افغانستان و تاجیکستان تحت کنترل این گروه تروریستی قرار دارد.

مسئول کمیته امور اضطراری در دولت تاجیکستان اعلام کرد دو محل برای اسکان آوارگان احتمالی در منطقه خاتلون و گورنو بدخشان در نزدیکی مرز افغانستان ایجاد شده است.

پیش از این تعدادی غیرنظامی و سرباز افغانستانی به تاجیکستان پناه آورده بودند که این کشور همه آنها را بازگردانده است.

در یکی دیگر از واکنش ها “جو بایدن” رئیس جمهور آمریکا با اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار از یک صندوق ویژه تأمین نیازهای مبرم و غیر منتظره پناهندگان به افغانستان موافقت کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن همچنین موافقت کرده مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار در قالب خدمات و تامین نیاز سازمان های دولتی پرداخت شود.

“آنتونی بلینکن” وزیر امور خارجه ایالات متحده آوریل گذشته اعلام کرد که دولت بایدن با کنگره برای اختصاص کمک‌های غیرنظامی دیگر به افغانستان به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار همکاری می‌کند.

روز جمعه بایدن در تماس تلفنی با “اشرف غنی” همتای افغانستانی خود متعهد شد که به حمایت از افغانستان ادامه دهد.

گفتنی است طبق برآورد پنتاگون، سنی های تندروی طالبان نیمی از مراکز ولسوالی های افغانستان را تصرف کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا