آسیااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

آتش‌ سوزی در اردوگاه مسلمانان روهینگیا در بنگلادش

مسلمانان روهینگیا که در اردوگاه هایی در کشور بنگلادش به سر می برند، با مشکلات مختلفی اعم از کمبود مواد غذایی، بهداشت نا مناسب، عدم وجود فضای مناسب تحصیل و بازی برای کودکان، و دیگر مشکلات مشابه، دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به رغم همه این مشکلات، اکنون آتش به جان این اردوگاه ها افتاده است. در پی آتش سوزی در اردوگاه شماره ۹ بلوخالی در بازار کاکس بنگلادش، بیش از ۲۰ چادر آوارگان روهینگیا خاکستر شد.

آتش‌ سوزی در اردوگاه مسلمانان روهینگیا در بنگلادش

“شاه رضوان حیات” کمیسر امور پناهندگان بنگلادش اعلام کرد: بر اثر انفجار کپسول گاز پخت غذا در یکی از چادرهای اردوگاه شماره ۹ بلوخالی در بازار کاکس آتش سوزی بزرگی رخ داد.

به گفته وی بیش از ۲۰ چادر آوارگان در این آتش سوزی خاکستر شد.

وی با بیان اینکه یک پناهنده آراکانی در این حادثه مصدوم شده است، اظهار داشت: در اسرع وقت چادرهای جدید جایگزین خواهد شد.

ارتش میانمار در ۲۵ اوت ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد.

در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ اوت ۲۰۱۷ به این سو، از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.

از سال ۱۹۷۰ میلادی تاکنون ۸۴ % از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند.

سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان آراکان در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا