آسیااخبارجهانجهان اسلامرسانه های شیعهعتبات و اماکن مقدسهعراقعلم و فناوریفرهنگ و هنر

برگزاری نخستین نشست «رسانه حسینی» در شهر مقدس کربلا

نشستی تحت عنوان «رسانه حسینی» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ «عقیل الشریفی» رئیس بخش رسانه آستان مقدس حسینی در اینباره گفت: نخستین نشست «رسانه حسینی» با شعار «رسانه حسینی در ایجاد دانش برای جامعه» درباره ایجاد مکانیسمی برای پرداختن به محتوای دیجیتالی درباره موضوعات اعتقادی و نهضت حسینی برگزار شد.

برگزاری نخستین نشست «رسانه حسینی» در شهر مقدس کربلا

الشریفی افزود: هدف این نشست درک واقعیت توسعه دانش و فناوری هایی بود که بر جهان مسلط شده است.

وی افزود: تحولات موجود ما را به برگزاری این نشست سوق داد تا با بخش میراث انبیاء علیهم السلام برای مطالعات تخصصی در نهضت حسینی و با همکاری بخش رسانه این نشست را برگزار کنیم.

الشریفی گفت: همانطور که امروز می دانید، درگیری هایی مانند درگیری فرهنگی و تمدنی که خارج از کنترل است و واقعیت منفی را منعکس می کند، وجود دارد. اما ما تلاش می کنیم تا همه رشته ها را به دست آوردیم و باید این نشست راه حل های فنی و شناختی را به منظور غلبه بر موانع تدوین کند.

دکتر «صفد الشمری» متخصص در زمینه رسانه دیجیتال و استاد دانشگاه در بغداد گفت: این نشست با هدف ایجاد مکانیسمی برای تعامل و مقابله با محتوای دیجیتالی در مسائل اعقادی برگزار شد.

الشمری افزود: اعتقادات یک مسئله مهم است. ما می بینیم که پایگاه های ارتباطی و اینترنتی به طور کلی علیه ارزش ها و مفاهیم اسلامی فعالیت می کنند.

به اعتقاد ما، این نشست ابزاری واقعی برای سازماندهی مطالبی است که در مسیر ارزش های دینی و اسلامی براساس رویکرد درست گام برمی دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا