آفریقااخبارجهانجهان اسلامسوریهعراق

داعش همچنان در حال افزایش نیرو در شمال و غرب آفریقا است

بیش از دو سال از شکست سنی های تندروی داعش، در عراق می گذرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بعد شکست، بسیاری از نیروهای داعش راهی کشورهای مختلف از جمله، ترکیه، افغانستان و کشورهای آفریقایی شدند.

داعش همچنان در حال افزایش نیرو در شمال و غرب آفریقا است

بررسی های انجام شده نشان می دهد بیشتر آنان به آفریقا رفتند که ابتدا در لیبی، تونس، الجزایر و مصر حضور داشتند اما به مرور زمان به دیگر کشورهای این قاره هم سرازیر شدند و اکنون در شمال و غرب قاره آفریقا به شدت در حال گسترش هستند.

موسسه مطالعات امنیت آفریقا در گزارشی اعلام کرد که عناصر داعش به صورت گسترده در شمال و غرب این قاره مستقر شده اند.

طبق این گزارش، داعش از لیبی به عنوان مهم‌ترین مقر تحرک عناصر تروریستی‌اش استفاده می‌کند و چهار ولایت را در منطقه دریاچه چاد تشکیل داده است.

موسسه مطالعات امنیت آفریقا در ادامه آورده است که داعش برای تسهیل در رفت و آمد عناصر خود از یک شبکه پیچیده‌ای ارتباطی و جاده‌ها در سراسر آفریقای غربی و شمالی میان کشورهای لیبی، الجزایر، مالی، نیجر و نیجریه استفاده می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است که مقامات چاد گروهی از جوانان را هنگام نفوذ به جنوب لیبی برای پیوستن به مخالفان چاد، که شامل گروه‌های تروریستی است، بازداشت کرده‌اند.

این گروه‌ها درپی وضعیت بی‌قانونی ایجاد شده توسط اخوان المسلمین در لیبی و درگیری با ارتش این کشور، در برخی مناطق جنوب لیبی مستقر شده‌اند.

این مؤسسه در ادامه گزارش خود تحرکات سنی های تندروی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی میان جنوب لیبی و کشورهای همسایه تا نیجریه، را ناشی از رقابت داغ میان ایتالیا، ترکیه و فرانسه بر سر مناطق نفوذ در لیبی، شمال آفریقا و منطقه ساحل آفریقا دانست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا