آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

هشدار ارتش پاکستان درباره فعال‌ شدن مجدد هسته‌های تروریستی در این کشور

با قدرت گرفتن گروه تروریستی طالبان در افغانستان، احتمال دارد سنی های تندرو فعالیت های تروریستی خود را در پاکستان نیز از سر بگیرند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سخنگوی ارتش پاکستان نسبت به خطر فعال‌ سازی مجدد سلول‌ها و هسته‌های خفته تروریستی در این کشور هشدار داد.

هشدار ارتش پاکستان درباره فعال‌ شدن مجدد هسته‌های تروریستی در این کشور

“بابر افتخار” سخنگوی ارتش پاکستان گفت: در شرایط کنونی، خطر فعال‌ سازی مجدد سلول‌ها و هسته‌های خفته تروریستی‌ در پاکستان وجود دارد.

وی افزود: افغانستانی‌ها در موفقیت روند صلح نقشی جدی دارند و پاکستان نیز در این روند از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

به گفته افتخار؛ ما ضامن صلح در افغانستان نیستیم بلکه این طرف‌های درگیر در این کشور هستند که باید تصمیم بگیرند در آینده چگونه می خواهند حرکت کنند.

سخنگوی ارتش پاکستان تصریح کرد: ما برای شرایط پس از خروج ایالات متحده از افغانستان کاملاً آماده هستیم زیرا بیشترین تأثیر بی‌ثباتی در افغانستان بر پاکستان خواهد بود؛ امنیت و آرامش پاکستان با صلح و ثبات در افغانستان مرتبط است.

به گفته وی، به دلیل ناآرامی ها و درگیری‌ها در افغانستان، خطر فعال‌سازی مجدد بقایای سازمان‌های تروریستی و سلول‌های خوابیده آنها در پاکستان وجود دارد.

از سوی دیگر، سنی های تندرو در بلوچستان پاکستان نیز ممکن است تقویت شوند همانطور که حوادث تروریستی اخیر این موضوع را نشان می‌دهد.

افتخار افزود: ما با پیش‌بینی شرایط آینده اقدامات و تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم و از خاک ما علیه هیچ فرد یا کشوری استفاده نخواهد شد.

گفتنی است، ۹۰ ٪؜ مرز پاکستان و افغانستان حصارکشی شده و تمام نقاط غیرقانونی در مرز پاکستان بسته شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا