اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

تأیید ممنوعیت استفاده از روسری در محل کار توسط دادگاه اروپا

دادگاه اروپا ممنوعیت استفاده از روسری را در شرایط خاص تائید کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در پی شکایت دو زن مسلمان از اینکه کارفرمایشان اجازه استفاده از حجاب را در محل کار به آنها نمی‌ دهد، دادگاه اروپا ممنوعیت استفاده از روسری در محل کار را در شرایط خاص تائید کرد.

تأیید ممنوعیت استفاده از روسری در محل کار توسط دادگاه اروپا

دادگاه اروپا اعلام کرد: اگر کارفرما بخواهد چهره ‌ای خنثی و بی‌ طرف از کسب و کار خود را برای مشتری و دیگران به نمایش بگذارد تا از هرگونه بحث و جدل در محل کار خود جلوگیری نماید، استفاده از هرگونه نماد سیاسی، فلسفی یا مذهبیِ قابل رویت مانند روسری در محل کار ممنوع خواهد بود.

دادگاه اروپا در عین حال بر آزادی مذهب برای همه تاکید کرده است.

طبق این رای، کارفرمایان می‌توانند استفاده از روسری را در محل کار ممنوع کنند، به شرط آنکه استفاده از علامتی که بیانگر یک جهان‌بینی باشد در محل کار به طور عمومی ممنوع شده باشد و یا دلایل یا نیاز موجهی برای چنین ممنوعیتی وجود داشته باشد.

دو زن آلمانی که یکی شاغل در یک مهد کودک در هامبورگ و دیگری شاغل در یک سوپر مارکت زنجیره‌ای بودند، به خاطر اصرار بر استفاده از روسری در محل کار از سوی کارفرمایانشان اخراج شده بودند.

در پی شکایت این دو زن، دو دادگاه کار در آلمان رأی این دیوان اروپایی را درباره چنین پرونده هایی خواسته بودند. احتمال می رود این آراء به صورت قانون در بیایند!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا