آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

بیانیه دفتر حضرت آیت الله العظمى حسینی شیرازی درباره افغانستان

دفتر مرجعیت شیعه حضرت آیت الله العظمى حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (مد ظله) در کشور افغانستان درباره حوادث اسف باری که در این کشور در حال رخ دادن است، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بخشی از این بیانیه آمده: حوادث و تحولات اخير افغانستان بار دیگر دردها و رنج های ملت مسلمان و مظلوم افغانستان عزیز را تجدید و خوف فتنه انگیزی استکبار جهانی و بدخواهان امت اسلامی توسط عوامل مزدور، که بعضاً در قالب دین و افراط گری مذهبی موجبات تفرقه و تشدید کراهیت و نزاع بین برادران دینی وامت اسلامی، و بالخصوص ملت مسلمان و قهرمان و مجاهد افغانستان را تقویت نموده است، در این شرایط بسیار حساس و تاریخی انتظار می‌رود که ملت فهیم و متدیّن افغانستان با الهام از قرآن کریم دست اخوّت و برادری به دست هم داده، و مانع از تخریب کشور، قتل، خونریزی، و برادرکُشی بیشتر شوند.

در ادامه این بیانیه آمده: اجازه ندهند بار ديگر زمینه برای جنایات مزدوران کوردل فراهم گشته، فتنه‌ها و فجایع واقع شده در گذشته تکرار گردد. متوقّع این است که با بذل مساعی مستمر همه بزرگان از طوایف و اقوام مختلف کشور، مانع سریع و کامل این فجائع شوند.

بیانیه دفتر حضرت آیت الله العظمى حسینی شیرازی درباره افغانستان

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا