آسیاآمریکااخبارافغانستانجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

انتقاد مشاور سازمان های شیعی در واشنگتن از سیاست های آمریکا در افغانستان

حجت الاسلام و المسلمین شیخ “محمد تقی ذاکری” مشاور سازمان های شیعی در واشنگتن، نسبت به سیاست های ایالات متحده آمریکا در افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی با انتشار نامه ای شدید اللحن خطاب به “جو بایدن” رئیس جمهور آمریکا، نسبت به وضعیت اسفبار افغانستان و سخنان بایدن درباره این کشور، به شدت ابراز ناراحتی کرده و مسئولیت وضعیت جاری در افغانستان را بر عهده دولت آمریکا دانست.

انتقاد مشاور سازمان های شیعی در واشنگتن از سیاست های آمریکا در افغانستان

در ادامه نامه حجت الاسلام و المسلمین شیخ “محمد تقی ذاکری” که از نمایندگان مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (مد ظله) به شمار می رود، خطاب به بایدن آمده: ملت افغانستان در گذشته از شما درخواست نکردند که کشورشان را اشغال کنید. همانطور که اکنون نیز راضی نیستند که با طالبان علیه ملت افغانستان توطئه کنید.

در ادامه این نامه آمده: همانطور که ورود شما به این کشور اشتباه بزرگ و فاحشی بود، توافق شما با طالبان و انداختن توپ در زمین مردم افغانستان که قدرت و پناهگاهی ندارند، نیز خطای دوم شما است. ملت افغانستان نه از شما خواستند وارد کشورشان شوید و نه خواستند کشورشان را آباد کنید. شما با سناریو سازی در 11 سپتامبر، وارد افغانستان شدید.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری افزود: شرکت کنندگان در حادثه 11 سپتامبر، شهروندان کشوری بودند که هنوز همپیمان آمریکا به شمار می رود و بین شما و آنها در زمینه های مختلف دوست و همکاری وجود دارد. شما خوب می دانید که چه کسی گروه های تروریستی و چهره های برجسته آن را در جهان به وجود آورد و تا به این لحظه هم از آنها حمایت می کند.

مشاور سازمان های شیعی در واشنگتن گفت: درخواست همگان در گذشته و در زمان حاضر این بوده و هست که حمایت خود از افراط گرایان را متوقف کنید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا