آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

تصمیم شهرداری شهر مقدس کربلا برای تخریب ساختمان‌های ۹ طبقه به بالا اطراف بین‌الحرمین

شهرداری شهر مقدس کربلا اعلام کرده که باید در منطقه بین الحرمین، موانع بصری برچیده شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این شهرداری از تصمیم این نهاد برای برخورد با تخلفات ساختمانی پروژه های هتل سازی مجلل در اطراف بین الحرمین که مخالف طرح تفصیلی شهر مقدس کربلا در راستای برچیدن موانع بصری در این شهر است، خبر داد.

تصمیم شهرداری شهر مقدس کربلا برای تخریب ساختمان‌های ۹ طبقه به بالا اطراف بین‌الحرمین

«عبیر سلیم ناصر» شهردار شهر مقدس کربلا در این باره گفت: بسیاری از پروژه های هتل سازی وجود دارد که قوانین جاری و طرح تفصیلی شهر مقدس کربلا را رعایت نکردند و بناهای مجللی ساختند که ارتفاع آنها بیش از حد قابل قبول بوده و جلوی رویت حرم های مقدس امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام را گرفته اند.

وی ادامه داد: قانون اجازه می دهد که بلندمرتبه ترین ساختمان در اطراف بین الحرمین، 9 طبقه باشد، اما برخی از پروژه های عمرانی در این منطقه چهار طبقه بیشتر از حد مجاز هستند و به صاحبان 6 پروژه اخطار داده شد که طبقات اضافی را خراب کنند و گرنه خود شهرداری اقدام به تخریب طبقات بیش از حد مجاز می کند.

وی تاکید کرد که ساختمان هایی در شهر کربلا وجود دارد که طبقاتش بیش از 9 طبقه است، ولی در اطراف منطقه بین الحرمین نیستند و ارتفاع این ساختمان ها جلوی رویت حرم های مطهر را نمی گیرد و صاحبان این ساختمان مجوزهای لازم را گرفته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا