اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

افزایش بیش از ۵۰ درصدی خشونت ها علیه مسلمانان در فرانسه

فرانسه از جمله کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر است اما بررسی رفتارها و اقدام های دولت این کشور، نشان می دهد حداقل در زمینه حقوق مسلمانان، ادعایش درست نیست.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بررسی های دقیق انجام شده نشان می دهد در یک سال اخیر نه تنها خشونت علیه مسلمانان در فرانسه کاهش نیافته بلکه بیش از پیش افزایش یافته است.

افزایش بیش از ۵۰ درصدی خشونت ها علیه مسلمانان در فرانسه

براساس گزارش یک کمیته حکومتی در فرانسه، حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان در این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۵۲ % افزایش یافته است.

کمیته دولتی ملی – مشورتی حقوق بشر در فرانسه در گزارشی اعلام کرد: نتایج نظرسنجی بین فرانسوی ها نشان داد که ۵۹ % از آنها اسلام را تهدیدی برای هویت فرانسه می دانند.

همچنین ۷۲ % از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که مهاجران فقط برای بهره برداری از حمایت اجتماعی به فرانسه می آیند.

در این گزارش با اشاره به اینکه اقدامات نژادپرستانه در سال ۲۰۲۰ به طور کلی ۲۲ % کاهش یافته، عنوان شده است که ۸۸۸ اقدام نژادپرستانه علیه مسلمانان در این سال ثبت شده است.

بر مبنای گزارش این کمیته دولتی، اقدامات ضد یهودی نیز به میزان ۲۱ % در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته در حالی که اقدامات ضد اسلامی به میزان ۵۲ % در همین سال افزایش یافته است.

در گزارش یاد شده به ثبت افزایش چشم گیر اقدامات نژادپرستانه علیه آسیایی ها همزمان با ظهور همه گیری کرونا نیز اشاره شده است.

این نتایج در سایه هجمه شدیدی اعلام شده است که امانوئل مکرون علیه اسلام و مقدسات اسلامی به راه انداخته است.

علی رغم اینکه امانوئل مکرون در برخی سخنانش علیه مسلمانان کوتاه آمد اما با عذرخواهی از آنها مخالفت کرد.

این در حالی است که تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهای عربی همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا