آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعربستان سعودی

شرکت تنها ۶۰ هزار حاجی در حج امسال

کمیته مرکزی حج عربستان سعودی از تدابیر اتخاذ شده برای برپایی مراسم حج امسال خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کمیته مرکزی حج عربستان سعودی از تکمیل آمادگی‌ها برای استقبال از حجاج خبر داده و گفته است این ۶۰ هزار حاجی از میان ۵۵۸ هزار نفری که برای حج امسال تقاضا داده بودند، برگزیده شدند.

شرکت تنها ۶۰ هزار حاجی در حج امسال

این کمیته به ریاست خالد الفیصل، امیر منطقه مکه مکرمه گفت که برای حجاج کارت‌هایی صادر شده که همراه داشتن آن برای ورود به چادرها، هتل‌ها و استفاده از وسایل نقلیه هم ضروری است و به طرف‌های ذی‌ربط با ساماندهی امور مربوط به حجاج کمک می‌کند.

این کمیته گفت که در حوزه حمل و نقل، امسال ۳ هزار اتوبوس برای جابجایی حجاج اختصاص یافته که به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هر اتوبوس ۲۰ حاجی را جابجا می‌کند.

کمیته مرکزی حج تأکید کرد در راستای اجرای طرح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج علاوه بر درمانگاه‌های متعدد و دو بیمارستان‌ اصلی عرفات و منی الوادی یک بیمارستان سیار هم اختصاص داده شده و تیم‌های پزشکی دیگری هم برای پیگیری وضعیت بهداشت و سلامت حجاج به مقرهای اسکان آنها سر می‌زنند تا تدابیر پیشگیرانه لازم برای پیگیری هر گونه بیماری را اتخاذ کنند.

بنا به اعلام کمیته حج، ریاست حرمین شریفین هم با همکاری وزارت حج سعودی طرحی را برای تسهیل ورود حجاج به مسجدالحرام به منظور انجام طواف‌های مختلف از طریق تعیین ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد اختصاص داده است و مسیرهای طواف اطراف خانه خدا را هم به ۲۵ مسیر افزایش داده است.

پنج هزار کارگر زن و مرد هم مسئولیت ضدعفونی کردن مسجدالحرام و صحن‌ها و سرویس‌های بهداشتی آن را برعهده دارند و بیش از هشتصد ویلچر برای تسهیل در جابجایی حجاج سالخورده یا ناتوان اختصاص داده شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا