آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

نگرانی هزاره‌ها از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان

روز به روز سنی‌های تندروی طالبان شهرها و ایالت های بیشتری را در افغانستان به تصرف خود در می آورند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ هزاره‌های افغانستان از قدرت گرفتن  طالبان در این کشور نگران هستند زیرا تاکنون آسیب های زیادی از سنی‌های تندرو به آن‌ها رسیده است.

هزاره‌‎های عمدتاً شیعه در افغانستان هیچگاه قتل عام کودکان مدرسه‌ کابل را از یاد نمی‌برند که در آن در پی حمله وحشیانه طالبان ۸۵ نفر شهید شدند.

این گونه حملات به هزاره‌ها را سنی های تندروی طالبان ترتیب می‌دهند. افغانستان که ۹۰ ٪ از ساکنان آن سنی و ۱۰ ٪ شیعه‌ی عمدتاً هزاره هستند اکنون به یک نقطه عطف تاریخی رسیده است چرا که عناصر طالبان درحال تصرف ولسوالی های این کشور اند و این یک خبر بد برای هزاره‌ها است.

مسئله به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان برای هزاره‌ها چیزی فراتر از یک مسئله سیاسی است چرا که آنها تجربه کشتار و نسل کشی در زمان زمامداری طالبان را دارند.

نوعی نگرانی عمیق و استرس در میان هزاره‌ها وجود دارد که با سقوط پی در پی ولسوالی‌ها بیشتر هم می‌شود.

اکنون که طالبان در حال پیشروی است، هزاره‌ها به آخرین گزینه یعنی سلاح برداشتن فکر می‌کنند تا به کمک نیروهای دولتی بیایند و از پیشروی تروریست ها جلوگیری کنند.

حتی مقامات محلی ولایت غور افغانستان اعلام کردند که صد‌ها زن در این ولایت در حمایت از نیرو‌های امنیتی، مقابل عناصر طالبان سلاح به‌دست گرفته‌اند.

این زنان، با برداشتن سلاح هشدار داده‌اند که در برابر طالبان به حمایت از فرزندان شان در صف نیرو‌های امنیتی مبارزه می‌کنند.

زنان غور گفته‌اند که آنان دوره تاریک و سیاه طالبان را به یاد دارند و بار دیگر حاکمیت این گروه افراطی را نمی‌خواهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا