آسیاآمریکااخبارایرانجهانجهان اسلامعراق

الکاظمی: از آمریکا و ایران خواسته‌ایم از تسویه حساب در عراق دوری کنند

نخست وزیر عراق از آمریکا و ایران خواست تا از تسویه حساب‌های خود در عراق اجتناب کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مصطفی الکاظمی، در اظهاراتی طی سفرش به رم گفت: ما از آمریکا‌یی‌ها و ایرانی‌ها خواسته‌ایم تا از تسویه حساب‌هایشان در عراق اجتناب کنند.

الکاظمی: از آمریکا و ایران خواسته‌ایم از تسویه حساب در عراق دوری کنند

وی ادامه داد: ما از سال‌ها قبل، صحنه برخورد و نزاع بوده‌ایم، ما باید راه گفتگوی سیاسی را برای حل اختلافات انتخاب کنیم و همگان از نتیجه برقراری آرامش بهره مند خواهند شد.

الکاظمی ادامه داد: ما از پرتگاهی که عراق به دلیل رخدادهای پاییز سال ۲۰۱۹ به سمت آن سوق پیدا می‌کرد، اجتناب کردیم، اما چالش‌هایی که با آن رودررو هستیم، به شدت باقی مانده است.

وی تصریح کرد: داعش همچنان خطر است و تلاش می‌کند تا اعضای خود را مجدداً دور هم جمع کند، اما دیگر تروریست‌ها قادر به دست یابی به خاستگا‌ه‌های جغرافیایی نیستند و ما ضربه‌های مهمی را به آنها وارد کرده‌ایم و تعدادی از سرکرده‌های آنها را به هلاکت رسانده ایم.

الکاظمی افزود: همکاری اطلاعاتی ما با همپیمانانمان، کارآمدتر شده است و از ایتالیا خواسته‌ایم تا در جایگاه آموزش نیروهای ما باقی بماند.

وی تاکید کرد: عراق آماده تقویت و توسعه فعالیت‌ها در مبارزه با فساد و پولشویی و جنایت‌های سازمان یافته و مافیاها است.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: ما با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در تماس هستیم و من بر این باورم که ما خواهیم توانست به سمت مرحله‌ای از گفتگوی منطقه‌ای حرکت کنیم و تمایل داریم که عراق از کشورهایی باشد که بحران‌ها را با موفقیت مدیریت می‌کند، نه از آن کشورهایی که از بحران‌ها تاثیر می‌پذیرد.

وی افزود: توافق بین ایران و آمریکا بسیار مهم بوده و برای منطقه، تعیین کننده است، من بر این باورم که این توافق قابل محقق شدن است.

الکاظمی همچنین گفت که موفقیت در مذاکرات وین تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد گذاشت و به نفع ثبات عراق نیز خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا