آسیااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

مجلس ملی مسلمانان در سریلانکا راه اندازی شد

مجلس ملی مسلمانان در سریلانکا به طور رسمی راه اندازی شد و اولین اجلاس عمومی سالیانه خود را برگزار کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این سازمان توسط جمعی از مسلمانان سریلانکا از حوزه های خصوصی، تجاری، دانشگاهی و حرفه ای راه اندازی شده است.

مجلس ملی مسلمانان در سریلانکا راه اندازی شد

مجلس ملی مسلمانان اولین سازمان در نوع خود است که از چهار گروه قومی مسلمان در سریلانکا یعنی مورها، مالایی ها،ممویی ها و داوودی های سریلانکا تشکیل شده است.

مجلس ملی مسلمانان، یک سازمان مدنی غیر سیاسی و غیر فرقه ای است که با هدف ارائه نمایندگی مدنی برجسته در کلیه امور مربوط به جامعه تشکیل شده است.

هدف از تاسیس این سازمان اعاده حیثیت جامعه مسلمانان با نشان دادن فعالانه تعهد نسبت به ادغام ملی ، وحدت ملی و هماهنگی ملی در سریلانکا است.

این نهاد قرار است به عنوان یک کاتالیزور برای کار در جهت منافع عمومی و نه تنها مسلمانان سریلانکا بلکه همه شهروندان این کشور فعالیت کند و بهترین استعدادها و منابعی که در جامعه مسلمان سریلانکا حضور دارند را در این زمینه بکار گیرد.

کمال الدین که از اعضای اصلی این سازمان است، اظهار داشت: هدف نهایی ما پرورش یک ملت متحد از طریق درک و احترام متقابل است که با ایجاد بافت جدیدی که به طور موثرتری با بقیه کشور مرتبط و ادغام شود، حاصل می گردد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا