اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

برکناری رئیس یک شعبه اخذ رأی در فرانسه به دلیل حجاب

در انتخابات اخیر فرانسه، یک زن مسلمان فرانسوی، به دلیل داشتن حجاب از ریاست یک شعبه اخذ رأی برکنار شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در انتخابات اخیر فرانسه در استان وال دو مارن مسئولان این استان با استناد به اصل بی‌طرفی، مانع ریاست رشیده کبوری بر یک مرکز اخذ رأی در شهرداری ویتری سورسن شدند.

برکناری رئیس یک شعبه اخذ رأی در فرانسه به دلیل حجاب

در این اصل تصریح شده است که مسئولان برگزاری انتخابات باید بی‌طرف بوده و دارای هیچ علامت مشخصه‌ای نباشند که حاکی از تعلق آن‌ها به یک گروه سیاسی و مذهبی خاص باشد.

در این مورد مسئولان استان با استناد به محجبه بودن رشیده، ادعا کردند که او بی طرف نیست!!

در گزارش منتشرشده در روزنامه فرانسوی لوموند، کریستف عیاد تصریح کرده است که بنا به مقررات، فردی که دارای لباس‌هایی حاکی از گرایش مذهبی خاص باشد، نمی‌تواند ریاست صندوق رأی را بر عهده داشته باشد.

با استناد به این اصل از ریاست رشیده کبوری، مشاور شهرداری و عضو حزب سبز اروپا‌، در مرکز اخذ آراء شماره ۱۵ در مدرسه ژان ژورس به دلیل محجبه بودن او جلوگیری شده است.

این عضو حزب سبز اروپا ضمن اعتراض به این مسئله، در یادداشتی که برای روزنامه لوپاریزین نوشته، تصریح کرده است که علاوه بر این زنی وارد دفتر شعبه اخذ رأی شد و به خاطر حجابم به من توهین کرد.

اسلام ستیزی در فرانسه پس از وضع قوانین جدیدی که برای تصویب آنها سر و صدای فراوانی بلند شد، به شکل چشمگیری افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا