آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

درخواست سازمان ملل از آل خلیفه برای آزادی فعالان حقوق بشر بحرین

سازمان ملل متحد، از حکومت آل خلیفه درخواست کرد که فعالان حقوق بشر را آزاد کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مدافعان حقوق بشر خواستار آزادی دست کم سه نفر از مدافعان حقوق بشر بحرینی شد. به گفته وی آنها مدتی طولانی است که در زندان های آل خلیفه بازداشت هستند.

درخواست سازمان ملل از آل خلیفه برای آزادی فعالان حقوق بشر بحرین

«ماری لولر» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مدافعان حقوق بشر نسبت به بازداشت طولانی مدت مدافعان حقوق بشر در بحرین به دلیل فعالیت های حقوقی و قانونی شان در تبلیغ حقوق بشر و حمایت از آن در بحرین ابراز نگرانی کرد.

لولر از عبدالهادی الخواجه، عبدالجلیل السنکیس و ناجی فتیل به عنوان مدافعان حقوق بشر بازداشت شده در زندان های بحرین نام برد و گفت: آنها مورد شکنجه و حبس انفرادی قرار گرفتند و از درمان محروم شدند.

وی تاکید کرد: برخی از گزارش های دریافت شده نشان می دهد که الخواجه دچار شکستگی صورت شده است. فتیل و السنکیس در حبس انفرادی قرار دارند و از حق مراقبت پزشکی و انجام شعائر دینی شان محروم هستند.
همچنین السنکیس مجبور به اعتراف اجباری شده و کتاب های دینی اش را توقیف کردند.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: محاکمه مدافعان حقوق بشر از جمله عباس العمران و علی عبدالامام به صورت غیرحضوری انجام گرفته. آنها به اتهام تشکیل گروهی که غیرقانونی تلقی شده و نشر اطلاعات دروغ به 15 سال زندانی محکوم شده اند.

وی افزود: این اشخاص مدافعان حقوق بشر بوده و به جرم تلاش های مشروع و مسالمت آمیز محاکمه شدند. این مسئله تنها بر زندگی خودشان و خانواده شان تاثیر نگذاشته، بلکه تاثیر وحشتناکی بر فضای مدنی این کشور داشته است.

بحرین مانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه شاهد سرکوب خواسته های مدنی و مطالبه گران حقوق مردم است.
این کشور نیز مانند برخی از همسایگان خود شعارهای پوشالی فراوانی درباره آزادی دارد، اما در عمل مردم را به شکلی سیستماتیک سرکوب می‌کند. به ویژه اینکه بیشتر جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند ولی آل خلیفه به عنوان خانواده حاکم بر این کشور از اهل تسنن هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا