آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

به پا خواستن مردم هرات در برابر عناصر طالبان

با افزایش خشونت و حملات گسترده سنی های تندروی طالبان در ولایت‌های مختلف افغانستان، برخی از فرماندهان پیشین و شهروندان افغانستان در بیشتر ولایات به حمایت از نیروهای امنیتی سلاح برداشته و آماده مبارزه با عناصر طالبان شدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا سخنگوی والی هرات گفت: صدها تن از بزرگان قومی و جوانان در ولسوالی گذره هرات به صورت داوطلبانه متحد شده و علیه گروه تروریستی طالبان قیام کردند.

به پا خواستن مردم هرات در برابر عناصر طالبان

نیروهای مردمی قرار است تا در کنار نیروهای امنیتی امنیت مناطق خود را تامین کنند.

ازسوی دیگر فرماندهان پیشین در هرات نیز در این باره گفتند: در شرایط کنونی افغانستان نیاز است تا حکومت از نیروهای مردمی برای دفاع از تمامیت ارضی افغانستان استفاده کند.

«اشرف سادات» فعال مدنی درهرات در این مورد گفت: در حال حاضر افغانستان به نقطه‌ای رسیده است که خود شهروندان باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند با توجه به خروج نیروهای خارجی و آشفتگی میان مسوولان نظامی و نبود منابع کافی چالشهایی ایجاد شده و بسیاری از مناطق به دست طالبان سقوط کرده اما حالا شهروندان افغانستان با قیام خود روحیه ای تازه به نیروهای امنیتی دادند.

وی افزود: اگر حضور مردم به درستی مدیریت شود، امنیت به افغانستان بازخواهد گشت.

به گفته والی هرات در یک هفته اخیر تحرکات و تدابیر نیروهای امنیتی در ولایت هرات توانسته است تا در بهبود وضعیت امنیتی تاثیر گذار باشد و با حضور مردم در کنار نیروهای امنیتی به زودی هرات از وجود عناصر طالبان پاکسازی خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا