آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

اقدامات خودسرانه مقامات امارات علیه 10 شیعه پاکستانی

با مروری به رفتار امارات متحده عربی چند سال اخیر، می توان به چندین مورد اقدام و رفتار دولت امارات با شیعیان کشورهای مختلف، اشاره کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دولت امارات در جدید ترین رفتار ضد شیعی، اقداماتی غیر قانونی و خودسرانه علیه 10 شیعه پاکستانی انجام داده است.

دیده ‌بان حقوق بشر، امارات متحده عربی را به ربودن خود سرانه چهار شیعه پاکستانی متهم کرد.

دیده ‌بان حقوق بشر اعلام کرد که مقامات امارات این چهار پاکستانی شیعه را به طور خودسرانه از اکتبر ۲۰۲۰ تاکنون ربوده‌ و 6 تن دیگر را نیز از امارات اخراج کرده‌ اند.

دیده ‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی در این باره، دلیل این اقدام مقامات امارات را با پیشینه مذهبی شهروندان پاکستانی در ارتباط دانسته است.

در این گزارش آمده که مقامات امارات شش فرد مذکور را پس از ربودن و بازداشت خودسرانه به مدت سه هفته تا پنج ماه در اکتبر و نوامبر آزاد و به اجبار از امارات اخراج کرده‌ اند.

طبق این گزارش، هر ۱۰ فرد مذکور شیعه و مقیم امارات بودند.

آنها سال‌های طولانی به عنوان مدیر، کارمند فروش، مدیر عامل شرکت‌های کوچک، کارگر و راننده در این کشور کار می‌کردند. ازجمله یکی از آنها ۴۰ سال در امارات زندگی و کار کرده و حتی یکی از آنها متولد و بزرگ شده امارات بوده است.

دیده‌بان حقوق بشر در ادامه گزارش خود آورده که مقامات امارات هیچ اتهاماتی علیه این شش فرد مطرح نکرده و بدون اینکه اجازه اعتراض به موضوع اخراجشان را به آنها بدهد آنها را از این کشور اخراج کرده‌اند.

این سازمان همچنین تاکید کرد؛ این نخستین باری نیست که مقامات امارات افراد خارجی مقیم این کشور و به خصوص شیعیان را هدف قرار می‌دهند.

آنها اقدامات خودسرانه‌ای را علیه شیعیان لبنانی، عراقی، افغانستانی، پاکستانی و دیگر کشورها انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا