آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

تامین امنیت شیعیان پنجاب در ماه محرم در دستور کار قرار گرفت

بازرس پلیس پنجاب با تأکید بر نیاز به تحمل مذهبی و هماهنگی بین ادیان به افسران میدانی دستور داد تا به حل و فصل همه مسائل جامعه شیعه در سراسر پنجاب بپردازند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ «اینام غنی» تاکید کرد مسائل امنیتی مربوط به مساجد و مراسم مذهبی شیعیان بایدمورد توجه قرار بگیرند.

بازرس پلیس پنجاب این دستورالعمل را در زمان حضور نمایندگان یکی از احزاب شیعی پاکستان در دفتر پلیس مرکزی صادر کرد.

وی گفت که همکاری علمای دینی نیاز امروز برای تعادل میان ادیانی و هنزیستی مسالمت آمیز در دوره کنونی است.

غنی تاکید کرد که برای هماهنگی میان ادیانی باید نقش خود را به طور فردی و جمعی برای ایجاد انسجام و صلح در جامعه ایفا کنیم.

وی به اعضای این هیئت گفت که تیم های پلیس در تمام بخش های ایالت وظایف امنیتی خود را برای تامین امنیت ائمه جماعات و مساجد انجام می دهند و مشکلاتی که جامعه شیعه با آن روبرو است بر اساس اولویت حل خواهند شد.

بازرس پلیس پنجاب از همه افسران خواست با علمای شیعه همکاری نزدیک داشته باشند تا هماهنگی های امنیتی بهتری در روزهای برگزاری مراسم مذهبی انجام شود.

رئیس این هیئت در طول جلسه به بازرس پلیس پنجاب در مورد سایر مسائل از جمله امنیت اجتماعات و موکب های عزاداری در ماه محرم توضیحاتی را ارائه داد.

شایان ذکر است در پنجاب و دیگر ولایت های پاکستان، خصوصا در ایام محرم و صفر شیعیان هدف حملات تروریستی سنی های تندرو قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا