اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

توزیع رایگان حجاب ورزشی میان دختران مسلمان در فنلاند

فنلاند به منظور احترام به احکام اسلامی و ایجاد برابری و تنوع فرهنگی در حوزه ورزش این کشور، حجاب ورزشی ویژه دختران جوان را تهیه و به رایگان توزیع کرده است.

به عنوان بخشی از جدیدترین اقدام اتحادیه فوتبال انگلیس برای ارتقای تنوع حضور بازیکنان فوتبال، ده‌ها پوشش سر بین بازیکنان مسلمان توزیع شده است تا دختران مهاجر هم از فرصت مناسبی برای انجام این ورزش برخوردار شوند.

توزیع رایگان حجاب ورزشی میان دختران مسلمان در فنلاند

منابع رسانه‌ای گزارش دادند كه فنلاند ده‌ها لباس ورزشی محجبه ویژه دختران مسلمان كه مایل به انجام بازی هستند، توزیع کرده تا هم به احکام اسلامی احترام گذاشته شود و هم تنوع فرهنگی و برابری و حق همه مردم برای انجام بازی رعایت شده باشد.

در مقاله‌ای که در روزنامه نشنال منتشر شده، “نصرو باهنان هولباد” بازیکن دختر ۱۳ ساله در جریان تمرین‌های خود در باشگاهی در هلسینکی گفت که این روسری نه تکان می‌خورد و نه لازم است او را در پیراهن قرار دهی و از همین رو کار را راحت کرده است.

اگرچه توزیع این روسری‌ها بین ورزشکاران مسلمان با انتقادهایی از سوی بخشی از جامعه فنلاند روبه‌رو بوده است اما کار مثبتی انجام شده زیرا دولت فنلاند هم بر اصل برابری به منظور ایجاد اطمینان از راحتی همه بازیکنان تأکید دارد.

“هدا پلاگا” رئیس توسعه فوتبال زنان از اتحادیه فوتبال فنلاند در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: فنلاند به عنوان یک کشور با فرصت برابر مشهور است، زیرا آنها همچنان لباس‌های فوتبال خود را  با حجاب‌تر می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا