آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

بیرون کشیدن قربانیان داعش از یک گور دسته جمعی در نینوا

نزدیک به سه سال از سقوط داعش در خاک عراق می گذرد، اما آثار و پیامدهای اقدام های تروریستی این سنی‌های تندرو، همچنان ادامه دارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ با نگاهی گذرا به جنایت هایی که داعش طی چند سال حضور خود در عراق مرتکب شد، می توان گفت که اعضای این گروه، شنیع ترین و وقیح ترین و دلخراش ترین جنایت ها را که در طول تاریخ بشریت کم نظیر بوده را مرتکب شدند یکی از انواع این جنایت ها، قتل و کشتار دسته جمعی بود.

مسؤولان عراقی اجساد ۱۲۳ غیرنظامی کشته شده به دست سنی‌های تندروی داعش را در استان نینوا کشف کردند.

اعضای تیم‌ های تخصصی کار نبش قبر یک گور دسته جمعی قربانیان گروه تروریستی داعش را که پس از اعدام در آن دفن شدند را آغاز کردند.

اجساد این گور که بیش از ۵۰۰ نفر اعلام شده عمدتا شیعه هستند. این گور اولین بار در سال ۲۰۱۷ در حومه منطقه الحمیدات موصل کشف شد.

بازماندگان این کشتار جمعی در سال ۲۰۱۴ می‌گویند که سنی‌های تندروی داعش پس از تصرف زندان بادوش سنی‌ها را از زندانیان شیعه جدا کردند، سپس مردان شیعه را به منطقه‌ای منتقل و مجبور به زانو زدن کرده و با اسلحه‌های خود آن‌ها را به رگبار بستند.

به گفته بازماندگان تعدادی از قربانیان کُرد و ایزدی هستند. مقامات عراقی تاکنون بقایای ۱۲۳ نفر را از این گور دسته جمعی خارج کرده اند.

“نجم الجبوری” فرماندار نینوا گفت که هزاران خانواده منتظرند بدانند که چه بر سر بستگانشان آمده است.

مقامات تلاش دارند که هویت قربانیان را تعیین کنند. ده‌ها نفر از اعضای خانواده قربانیان نمونه خون داده اند تا با DNA بقایا مقایسه شود.

کشتار زندان بادوش یکی از بدترین جرائمی است که داعش پس از تصرف بخش‌های بزرگی از عراق در سال ۲۰۱۴ مرتکب آن شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا