اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

طرح کشتار مسلمانان فرانسه با مسموم کردن مواد غذایی حلال

در دو سال اخیر اقدام ها و رفتارهای ضد اسلامی زیادی در کشور فرانسه رخ داد که شاید بتوان گفت شدید ترین آن تصویب قانونی جامع برای متوقف کردن فعالیت های مسلمانان در این کشور بوده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ با توجه به وقوع چنین رفتارها و اقدام هایی از سوی دولت فرانسه، بدون شک می شد پیش بینی کرد که اقدام های افراد و گروه های غیر دولتی علیه مسلمانان نیز به مرور زمان بیشتر خواهد شد زیرا چنین گروه های ضد اسلامی، متوجه عدم حمایت دولت از اقلیت ها شده اند.

طرح کشتار مسلمانان فرانسه با مسموم کردن مواد غذایی حلال

گزارش های منتشر شده در برخی رسانه های فرانسه حاکی از آن است که افراطی ها قصد داشتند تا با مسموم کردن محصولات غذایی حلال مسلمانان فرانسه را بکشند.

بر اساس این گزارش، یک گروه راست گرای افراطی در فرانسه در صدد مسموم کردن مواد غذایی فروشگاه‌های مواد غذایی حلال با هدف کشتار مسلمانان در سال ۲۰۱۸ بوده است.

در همین حال اداره کل امنیت داخلی فرانسه از طریق جاسوسی که در میان اعضای این گروه افراطی داشت از این نقشه مطلع شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی زبان «مدیا پارت»، این طرح توسط گروه افراطی موسوم به نیرو‌های عملیاتی، در سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی شد که ۱۵ نفر از اعضای آن که «مبارزه با مسلمانان و اجرای خشونت علیه آنها» را تبلیغ می‌کردند، دستگیر شدند.

اعضای این گروه قصد داشتند با انجام عملیاتی موسوم به «عملیات حلال» مواد غذایی حلال موجود در بازار را مسموم کنند که دو نفر از اعضای آن با این عملیات به دلیل آنکه جان کودکان و سالخوردگان را تهدید می‌کند مخالفت کردند.

این روزنامه نوشت، اداره کل امنیت داخلی فرانسه همچنین اعلام کرد به اطلاعاتی دست یافت که نشان می‌داد این گروه در صدد حمله به ۲۰۰ امام جماعت نیز بودند و در بازرسی صورت گرفته از خانه‌های مظنونان که در میان آن‌ها کارمندان دولتی، افسران بازنشسته پلیس و نظامیان سابق نیز دیده می‌شود، مواد مورد نیاز برای ساخت مواد منفجره و تعداد زیادی سلاح کشف و ضبط شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا