آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعلم و فناوریفرهنگ و هنر

اولین مسجد جهان برنده گواهینامه بین المللی محیط زیست

مسجد فرودگاه استانبول به عنوان نخستین مسجد جهان، گواهینامه بین المللی محیط زیست را از سوی شورای ساختمان سبز ایالت متحده آمریکا اخذ کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مسجد “علی کوچو شریف” واقع در فرودگاه استانبول، بزرگ ترین فرودگاه جهان گواهینامه بین المللی محیط زیست و انرژی را گرفت. این گواهینامه توسط شورای ساختمان سبز ایالات متحده آمریکا اعطا شده است.

اولین مسجد جهان برنده گواهینامه بین المللی محیط زیست

شرکت ترکیه ای “ایگا” فعال در فرودگاه استانبول به شورای ساختمان سبز آمریکا درخواست داد و اعلام کرد که این مسجد دارای طراحی ویژه ای است. این شرکت در تمام مراحل ساخت این مسجد در فرودگاه استانبول تمامی معیارهای جهانی را رعایت کرد.

مسجد علی کوچو شریف، معیارهای یک مسجد سازگار با محیط زیست را رعایت کرد و تمام تلاش خود را برای حمایت از یک حیات طبیعی به کار گرفت. مساحت فضای سبز اطراف این مسجد، 30 % از کل مساحت آن است.

از سویی دیگر، رنگ های به کار رفته در دیوار و کف این مسجد از رنگ های روشن است تا از حرارت گرما به آن بکاهد. این مسجد دارای پارکینگی بزرگی برای دوچرخه است تا کارکنان و بازدید کنندگان را به استفاده از وسیله پاک تشویق کند.

این مسجد مجهز به سیستم هوشمند آب است و در برق آن نیز از سیستم خورشیدی استفاده شده و در طراحی آن تلاش شده تا از کمترین انرژی استفاده شود. مسجد علی کوچو شریف به سیستم تهویه قوی مجهز است و هوای پاک را به داخل مسجد پخش می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا