آمریکااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

تشدید اسلام‌ ستیزی در کانادا بعد از حادثه قتل یک خانواده مسلمان

رفتار دولت های غربی در چند دهه اخیر به گونه ای بوده که متأسفانه هر بار اقدامی تروریستی علیه مسلمانان در این کشورها رخ می دهد، بعد از آن نه تنها اقدام های مشابه کاهش یافته، بلکه موجب تشدید وضعیت علیه مسلمانان شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ نمونه این اتفاق اخیرا در کشور کانادا رخ داده که آمار قابل توجهی مسلمان را در خود جای داده است.

تشدید اسلام‌ ستیزی در کانادا بعد از حادثه قتل یک خانواده مسلمان

در حالی که تنها چند روز از حادثه مسلمان ‌کشی در انتاریو کانادا می ‌گذرد، شورای ملی مسلمانان کانادا از ارسال محتوای آنلاین اسلام ‌ستیزانه و یک ویدئو به برخی شهروندان مسلمان این کشور خبر داد.

گفتنی است، به دنبال کشته شدن چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان در شهر لندن در انتاریو کانادا، “شورای ملی مسلمانان کانادا” اعلام کرد که شکایتی را در پلیس این کشور ثبت کرده که حاکی از ارسال پیام ‌ها و یک ویدئو با مضمون اسلام‌ هراسی است.

این ویدئو چند روز بعد از کشته شدن چهار عضو یک خانواده مسلمان منتشر و ارسال شده است و زنان محجبه را در خیابان‌‌ ها نشان می ‌دهد که صدایی روی ویدئو، افراد را به زیر کردن آنها با خودرو تشویق می ‌کند.

در همین راستا “نادیا حسن” مدیر عامل شورای ملی مسلمانان کانادا گفت: این اولین بار نیست که چنین چیزی را می ‌بینیم. نفرت ‌پراکنی آنلاین، تحریک به خشونت به ویژه علیه مسلمانان، سرخ ‌پوستان کانادا، سیاه ‌پوستان و سایر اقلیت‌های نژادی وجود دارد.

“نادیا حسن” در ادامه افزود: بر خلاف تصور مردم خشونت به ‌صورت آنلاین بسیار شایع است. اسلام ‌هراسی در حال شدت گرفتن است و روز به روز بیشتر، جسورانه ‌تر و خشن‌ تر می‌شود.

“شورای ملی مسلمانان کانادا” طوماری را منتشر و در آن برگزاری اجلاس اضطراری ملی درباره اسلام ‌هراسی را خواستار شد. این طومار را تاکنون بیش از ۳۹ هزار نفر امضا کرده‌ اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا