آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

اوضاع بد انسانی بازداشت شدگان عقیدتی در زندان‌های عربستان

اوضاع انسانی در زندان‌های سعودی نابسامان ارزیابی شده است.

فعالان حقوق بشری با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی به اوضاع نامناسب زندان الدمام اشاره کرده و نی گویند که مدیریت زندان در آن، هیچ اقدامات پیشگیرانه‌ای را به رغم شرایط بهداشتی نابسامان در نظر نمی‌گیرد.

اوضاع بد انسانی بازداشت شدگان عقیدتی در زندان‌های عربستان

بر این اساس، طبق گفته برخی از زندانیانی که اخیراً آزاد شده یا با خانواده خود گفت و گو کردند، حشره‌ها و بوهای نامطبوع در سلول‌های زندان آزار دهنده است.

زندان الحائر دیگر زندان عربستان است که در ریاض واقع شده و بزرگ‌ترین محل برای اجرای نقض‌ حقوق بشرهای سعودی است. در این زندان بیشترین تعداد زندانیان سیاسی از زن و مرد حضور دارند.

بازداشت شدگان در زندان الحائر از نابسامانی اوضاع انسانی گلایه دارند، چراکه زندانیان سیاسی با رفتار اهانت آمیز و بدور از عزت و شأن‌شان مواجه هستند.

سازمانی حقوق بشری موسون به “سند” پیام شخصی را از جانب یکی از بازداشت شدگانی که اخیراً آزاد شده، دریافت کرده است.

وی گفته: بازداشت‌ها و اتهام‌ها علیه زندانیان عقیدتی و خانواده‌هایشان با دروغ و بهتان همراه است و علت آن ترویج دادن این ادعا است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با “تروریسم” مقابله می‌کند.

در این پیام آمده بیشتر پرونده‌های بازداشت شدگان عقیدتی، سناریوهای نوشته شده به دست بازجویان است و مردم این کشور قربانیان بزرگ جلوه داده شدن در پرونده‌هایشان هستند که این امر یا برای تبلیغ رسانه‌ای یا برای اهداف سیاسی یا برای خالی کردن خزانه حکومتی با بهانه مبارزه با تروریسم است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا