آسیااخبارجهانجهان اسلام

کاهش 4.5 میلیونی تولدها در ایالت مسلمان ‌نشین چین

هر چند روز یک بار خبری در مورد اقدام های دولت چین علیه مسلمانان این کشور منتشر می شود که نشان دهنده برنامه کامل چین برای نابودی مسلمانان است.

بدون شک می توان گفت اصلی ترین و خطرناک ترین رفتار دولت مرکزی چین علیه مسلمانان این کشور، اقدام های محرمانه برای نسل کشی و کاهش جمعیت آنان است.

کاهش 4.5 میلیونی تولدها در ایالت مسلمان ‌نشین چین

یک تحقیق جدید نشان می‌ دهد که سیاست ‌های جمعیتی حزب کمونیست چین در ایالت مسلمان نشین “سین کیانگ” باعث کاهش میلیونی جمعیت در این ایالت غربی شده است.

بر اساس بر آوردهای یک پژوهشگر آلمانی به نام “آدریان زنز” سیاست جمعیتی چین برای اقلیت‌ های قومی و مذهبی در ایالت “سین کیانگ” ، در طی تنها ۲۰ سال باعث خواهد شد از 2.6 تا 4.5 میلیون تولد در این منطقه کم شود. این میزان به اندازه یک سوم کل جمعیت سین کیانگ است.

سیاست کنترل جمعیتی که چین در ایالت سین کیانگ و علیه مسلمانان اویغور و سایر اقلیت‌ها به کار گرفته، بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ باعث کاهش شدید جمعیت در این منطقه شده است.

چین مدعی شده که همه کشور دچار کاهش جمعیت شده و کاهش جمعیت در سین کیانگ به خاطر بالا رفتن درآمد سرانه و بهداشت فردی است.

اما تحقیقات آدریان زنز نشان می‌دهد در حالی که کاهش میزان تولد در میان قوم هان تنها ۱۹ % بوده، همین کاهش در میان مسلمانان اویغور در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۵۰ % بوده است.

با این حال به نظر می‌ رسد به دلیل فقدان مدارک مستدل و عضو نبودن چین در دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه نمی‌توان چین را به راحتی به دادگاه‌های جهانی کشاند.

گفتنی است چین به زندانی کردن یک میلیون اویغور به بهانه بازآموزی عقیدتی و سیاسی متهم است.

چین همچنین به آزار جنسی زنان زندانی و بیگاری کشیدن از زندانیان متهم شده است.

حکومت این کشور این اتهامات را رد می کند اما تاکنون اجازه بازدید کارشناسان بین ‌المللی را از سین کیانگ صادر نکرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا