آسیااخبارجهانجهان اسلام

نصب تابلوی نام یک زن یهودی بر دیوار مسجد الاقصی!

تجاوزهای اسرائیلی ها به مسجد الأقصی پایانی ندارد. هر از گاهی اسرائیلی‌ها با رفتار و اقدامی جدید، ضمن توهین به ساحت مقدس مسجد الأقصی، احساسات نزدیک به دو میلیارد مسلمان را در جهان جریحه دار می کنند.

این رفتارها و اقدامات با هدف تابو شکنی و قبح شکنی ساحت مقدس مسجد الأقصی صورت می گیرد تا در نهایت با اشغال کامل آن و تخریب بخش های زیادی این مکان مقدس و تبدیل کردن آن به هیکلی که در دین یهود وجود دارد، آن را به طور کامل از دست مسلمانان خارج کنند.

نصب تابلوی نام یک زن یهودی بر دیوار مسجد الاقصی!

شهرک ‌نشینان اسرائیلی با نصب تابلویی به زبان عبری در باب المغاربه مسجدالاقصی و برافراشتن پرچم‌ های خود در باب الملک فیصل، سعی در تحریک احساسات مسلمانان جهان به خصوص فلسطینیان شهر قدس دارند.

مؤسسه موسوم به «زنان برای دفاع از هیکل» به منظور تغییر نام «باب المغاربه» یکی از درهای ورودی به صحن مسجد الاقصی تابلویی را با نام جدیدی به زبان عبری در آنجا نصب کردند.

روی این تابلو به زبان عربی «دروازه هلیل» نوشته شده که اشاره به نام «هلیل ارئیل» زن اسرائیلی دارد که در سال ۲۰۱۶ در شهرک صهیونیست‌ نشین کریات اربع در سرزمین‌های اشغالی کشته شده بود.

باب المغاربه یکی از درهای مسجدالاقصی است که اسرائیلی ها به شکل روزانه از آنجا وارد صحن‌های مسجد الاقصی می‌شوند. این نزدیک‌ ترین درب به حائط البراق به شمار می رود که اسرائیل از سال ۱۹۶۷ در تسلط خود گرفته است.گروه دیگری از اسرائیلی ها نیز با در دست داشتن پرچم‌های رژیم صهیونیستی در باب الملک فیصل مسجد الاقصی این پرچم‌ها را در آنجا نصب کردند.

منطقه  باب العامود مسجدالاقصی نیز شاهد حضور ده‌ها اسرائیلی بود که عمداً با حضور در این منطقه که حساسیت اهالی قدس را نسبت به هتک حرمت به حریم مسجد الاقصی برانگیخته است با جوانان فلسطینی درگیر شدند و نظامیان صهیونیست در آنجا یک جوان فلسطینی را بازداشت کرد.

گفتنی است، کمتر از یک ماه قبل جنگی 11 روزه بین اسرائیل و فلسطینیان رخ داد که بخاطر یک تجاوز دیگر اسرائیلی ها، شروع شده بود. در نهایت اسرائیل به طور یکجانبه، آتش بس در غزه اعلام کرد.

اکنون این پرسش مطرح می شود که دولت “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل که به تازگی از یک جنگ ناموفق بیرون آمده، چرا مجددا به تحریک مسلمانان و فلسطینیان می پردازند؟!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا