آسیااخباراروپاافغانستانجهانجهان اسلام

اتحادیه اروپا: کشتار هزاره‌ها متوقف شود

بررسی چند دهه از تاریخ کشور افغانستان نشان می دهد که مظلوم ترین قوم در این کشور، هزاره ها هستند که همواره مورد ظلم و ستم دیگران در دوره های مختلف سیاسی این کشور قرار گرفته اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ البته بر کسی پنهان نیست که تیره ترین دورانی که هزاره ها در آن بودند، دوران حکومت داری سنی های تندروی طالبان بوده اما بعد از سقوط طالبان نیز این شیعیان افغان نسبت به گذشته وضعیت خیلی بهتری را به چشم ندیدند.

اتحادیه اروپا: کشتار هزاره‌ها متوقف شود

در چند ماه اخیر عملیات های تروریستی زیادی علیه شیعیان افغانستان بخصوص قومیت هزاره رخ داد.

 وقوع این عملیات های تروریستی توسط سنی‌های تندرو، اعتراض و انتقاد بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی را به دنبال داشت و آنها خواهان احقاق حقوق این شیعیان مظلوم شدند.

در همین راستا اتحادیه اروپا خواستار توقف و بررسی کشتار قوم هزاره شده.

«توماس نیکلسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: کشتار هزاره‌ها باید متوقف و جرائمی که صورت گرفته، باید بررسی شود.

نمایندگی ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان با انتشار توئیتی گفت که نیکلسون در دیدار با شماری از دانش‌آموزان مدرسه سیدالشهدای کابل گفته است جنایات صورت گرفته باید بررسی و کشتار هزاره‌ها متوقف شود.

در این توئیت آمده که برخی می‌خواهند رویای دانش‌آموزان مکتب سیدالشهدا را متوقف سازند، ولی ما با دنبال کردن رویای آنها یاد قربانیان این مکتب را گرامی می‌داریم.

کمتر از یک ماه پیش سه انفجار در نزدیکی مدرسه دخترانه سیدالشهدا علیه السلام رخ داد. در اثر این سه انفجار دست کم ۸۵ نفر به شهادت رسیده و ۱۴۷ نفر مجروح شدند.

قربانیان این اقدام تروریستی که مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفت، از هزاره ها بودند.

اکثریت قوم هزاره را شیعیان تشکیل می دهند. قومیتی مظلوم که توسط سنی های تندرو تنها به دلیل شیعه بودن کشته می شوند.

هزاره ها که اکثرا در افغانستان ساکن هستند از سوی حکومت این کشور نیز با تبعیض مواجه‌اند و از شرایط برابر اجتماعی برخوردار نیستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا