آمریکااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسه

افزایش مساجد در آمریکا با وجود مخالفت‌ها

با نگاهی گذرا به دوره های مختلف تاریخی در ایالات متحده آمریکا، می توان گفت که مسلمانان در این کشور گاهی وضعیت خوبی داشته و گاهی زیر فشار اطراف مختلف قرار می گرفتند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ برای نمونه دوران ریاست جمهوری “دونالد ترامپ” رئیس جمهور سابق آمریکا، یکی از بدترین دوران‌ها برای مسلمانان بود به طوری که حتی از ورود به آمریکا منع شدند.

افزایش مساجد در آمریکا با وجود مخالفت‌ها

این در حالیست که گزارش جدیدی که از سوی یک سازمان اسلامی در آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد تعداد مساجد در این کشور با وجود مخالفت‌ها و بسته‌ شدن تعدادی از آنها در حال افزایش است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اخیرا گزارشی در مورد وضعیت مسلمانان منتشر کرده و در آن نتیجه گیری کرده که با توجه به افزایش تعداد مساجد در آمریکا، اکنون آنان در وضعیت بهتری نسبت به قبل قرار دارند.

این روزنامه در گزارش خود به گزارش جدیدی که از سوی یک سازمان اسلامی در آمریکا منتشر شده بود، استناد کرده است. در این گزارش که توسط جامعه مسلمانان آمریکای شمالی موسوم به ISNA، مرکز خیرخواهی مسلمانان و انستیتوی سیاست و درک اجتماعی به طور مشترک منتشر شده نشان می‌دهد که با وجود اینکه تعداد زیادی از مساجد آمریکایی‌های آفریقایی تبار در حال بسته شدن است، تعداد کلی مساجد در ایالات متحده همچنان در حال رشد است.

احسان باگبی، که پیش‌تر گزارش‌های مشابهی را در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۰ منتشر کرده بود درباره گزارش جدید گفت: در سال ۲۰۲۰، نظرسنجی مساجد ایالات متحده نشان داد ۲۷۶۹ مسجد در آمریکا وجود دارد که نسبت به سال ۲۰۱۰ که تعداد ۲۱۰۶ مسجد در این کشور وجود داشت، رشد ۳۱ درصدی تعداد مساجد در این کشور را نشان می‌دهد.

باگبی در توضیح این افزایش گفت: بدون شک، نیروی محرکه اصلی افزایش مساجد، رشد مداوم جمعیت مسلمانان در آمریکا به دلیل مهاجرت و میزان زاد و ولد است.

این گزارش نشان داد که پیش از شیوع کرونا، در نماز جمعه به طور متوسط در هر مسجد ۴۱۰ نفر شرکت می‌کردند.

به گفته باگبی، تقریباً ۹۸ % مساجد آمریکایی از سوی مردم محلی اداره می‌شوند. آنها به طور متوسط بیش از سایر گروه‌های مذهبی در مراسم بین‌مذهبی و اجتماعی شرکت می‌کنند.

این گزارش حاکی از آن است که مخالفت با ساخت عبادتگاه‌های مسلمانان نشان می‌دهد که تبعیض ضد مسلمانان بیش از سایر اشکال تبعیض مذهبی در ایالات متحده نهادینه شده است.

این محقق افزود: جامعه مسلمانان آمریكا بسیار متنوع است و اغلب تمایل به راه‌اندازی مسجد دیگری بعد از اینکه یک مسجد به حداکثر ظرفیت خود رسید، وجود دارد. این چیزی است که ما در بسیاری از گروه‌ها‌ دیده‌ایم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا