آسیااخبارجهانجهان اسلام

میانمار در آستانه یک جنگ داخلی گسترده

سخنگوی دولت موازی میانمار هشدار داده است که میانمار در آستانه یک جنگ داخلی جدید است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به گفته وی مردم به طور فزاینده ای اسلحه برمی دارند تا خود را از یک کارزار بی امان خشونت نظامی محافظت کنند.

میانمار در آستانه یک جنگ داخلی گسترده

برای دهه ها در مناطق مرزی میانمار، جایی که گروه های مسلح قومی بی شماری برای استقلال بیشتر با ارتش می جنگند، درگیری درگرفته است.

با این وجود، از زمان کودتای فوریه، ده ها نیروی دفاع مردمی برای مقابله با حکومت نظامی ، به وجود آمده اند و نبردهایی در مناطقی از این کشور ایجاد شده که قبلا در شرایط مسالمت آمیزی بودند.

سخنگوی دولت موازی میانمار دراینباره میگوید که مردم چاره دیگری ندارند و تهدید مداوم حملات نظامی، دستگیری، شکنجه و قتل، جوامع را به سمت اسلحه سوق داده است.

او همچنین افزود: این فقط یک شروع است. اوضاع از کنترل خارج خواهد شد. حتی اگر فقط یک مرد در یک روستا باقی مانده باشد، تسلیم این قاتلان نخواهد شد و کل کشور در مسیر جنگ داخلی است.

طی هفته گذشته، دهها هزار نفر در ایالت کایاه شرقی به دلیل درگیری شدید بین ارتش، نیروی دفاع مردمی کارنی و ارتش کارنی، یک گروه مسلح قومی مستقر، آواره شده اند.

نیروهای دفاع مردمی کارنی به رسانه های محلی گفتند: عصر دوشنبه ، ارتش برای بمباران و شلیک به سمت هواپیماهای غیرنظامی از هلی کوپترها استفاده کرده است.

یکی از اعضای KPDF به رسانه مستقل اکنون میانمار گفت: ما با سلاح های سبک حمله کردیم اما آنها با گلوله توپ پاسخ دادند.

حداقل ۵۸ نیروی دفاعی در سرتاسر این کشور تشکیل شده است که با توجه به مکان درگیری مسلحانه ۱۲ گروه از آنها فعال هستند.

این گروه ها در سطح محلی تشکیل شده اند و لزوما به طور رسمی با NUG ارتباط ندارند.

گروه ها در مورد ماهیت آموزش خود چیزی نشان نداده اند، اما منابع و قدرت آنها با هم متفاوت است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا