اخباراروپاجهانجهان اسلام

هشدار دیدبان الازهر نسبت به رشد افراط‌گرایی در زندان‌های اروپا

بررسی های انجام شده نشان می دهد که زندان های اروپا به محلی برای رشد اندیشه و اعتقادات افراط گرایی تبدیل شده اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا دیدبان الازهر نیز با موضع گیری در این باره، نسبت به رشد افراط گرایی در زندان های اروپایی هشدار داد.

هشدار دیدبان الازهر نسبت به رشد افراط‌گرایی در زندان‌های اروپا

‘دیدبان الازهر برای مبارزه با افراطی‌گرایی’ در گزارشی که اخیرا منتشر شده، اعلام کرد زندان ها در کشورهای اروپایی به یکی از مراکز رشد اندیشه و اعتقادات و اصول افراطی‌گرایی تبدیل شده اند.

این مرکز تصریح کرده که به دلیل وجود تعداد زیادی از زندانیان مسلمان و حضور عناصر تروریستی در این زندان‌ها، زندانیان در معرض افکار افراطی و تروریستی قرار گرفته و گرایش آنها به این گروه‌ها سرعت گرفته است.

در همین راستا، اتحادیه نهادهای تربیتی و اصلاحی در اسپانیا، افزایش تعداد زندانیان افراط‌گرا را تهدیدی برای جامعه ارزیابی کرده و خواستار اتخاذ اقدامات جدی و خاص در ارتباط با این موضوع شده است. برخی از کارشناسان امور تروریسم اشاره کرده‌اند که گروه داعش در زندان‌های اسپانیا با زندانیان دارای محکومیت‌های کوتاه‌مدت در زندان ارتباط برقرار کرده و پس از آزاد شدن آنها بلافاصله با این افراد تماس گرفته و در راستای جذب این افراد به داعش فعالیت می‌کند.

از سوی دیگر دفتر دادستان دادگاه عالی اسپانیا نیز در گزارش سالانه خود در سال گذشته اعلام کرده که زندان‌ها به یکی از مراکز عمده برای جذب و پرورش تروریست بدل شده اند. این دفتر همچنین از برنامه‌هایی سخن به میان آورده است که به منظور مبارزه با افکار افراطی و رشد تروریسم در زندان‌های اسپانیا برای مسئولان زندان به اجرا در آمده است.

دیدبان الازهر ضمن تقدیر از این اقدامات، خواهان اتخاذ تدابیر جدی‌تری از جمله گسترش آگاهی از فعالیت‌های افراط‌گرایان در زندان‌ها و همچنین جدا کردن زندانیانی که به جرم فعالیت‌های افراطی زندانی هستند، از سایر مجرمین شده و نسبت به پیامدهای رشد افکار افراطگرایانه در زندان‌های اروپا هشدار داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا