آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

هشدار عراق نسبت به انتقال خطرناک‌ترین تروریست‌ها به طرف موصل

نمایندگان احزاب مختلف عراق نسبت به انتقال سرکردگان سنی های تندرو از جمله داعش از اردوگاه الهول به اطراف موصل با نظارت و حمایت آمریکا هشدار دادند.

نمایندگان احزاب مختلف در سخنان خود نسبت به وجود اردوگاه الهول در خاک سوریه برای امنیت عراق هشدار دادند و اعلام کرد: این اردوگاه تحت حمایت و نظارت آمریکاست و خطرناک ترین عناصر از جمله عناصر داعش در آن حضور دارند.

یک از نمایندگان پارلمان عراق در اینباره گفت: در اردوگاه الهول سرکرده های تروریست ها وجود دارند که خطرناک ترین آنها سنی های تندروی داعش هستند. آنها بمب های ساعتی هستند و برای عراق و منطقه خطر به شمار می آیند.

از سوی دیگر، یک عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق نیز تاکید کرد: آمریکا بر اردوگاه الهول نظارت دارد و برنامه هایی برای انتقال این اردوگاه به اطراف موصل دارد. باید مراقب این مسئله بود که عراق به سال های گذشته بازنگردد.

«محمد ابراهیم» معاون فرمانداری نینوا نیز نسبت به قرار دادن مثلث عراقی- سوری – ترکی در منطقه برای پناه دادن به عناصر تروریستی و انتقال سرکرده های آنها از اردوگاه الهول به داخل عراق هشدار داد.

اردوگاه الهول، یک اردوگاه پناهندگی در استان حسکه در شمال سوریه است که آوارگان و بستگان داعش در آن نگهداری می شوند.

اردوگاه الهول بزرگ ترین اردوگاه اعضای داعش در سوریه و عراق به شمار می رود و توسط نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا کنترل می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا