آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

استراتژی جدید پنج ساله عراق برای مقابله با داعش

به رغم نابودی داعش در عراق، اما هر از چند گاهی این گروهک سنی تندرو دست به اقدام های تروریستی در شهرها و مناطق مختلف این کشور علیه افراد بی گناه می زند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ با توجه به این اقدام های داعش، لزوم برنامه ریزی بلند مدت برای مقابله با این سنی های تندرو، بیش از پیش احساس می شود.

صباح النعمان، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در کنفرانسی امنیتی که در فرماندهی عملیات مشترک و دستگاه‌های مبارزه با تروریسم و پلیس که در بغداد برگزار شد، اعلام کرد که این دستگاه بر اساس ماموریت‌هایی که مشخص شده است، در راستای انهدام شبکه‌های تروریستی تلاش می‌کند و این تحلیل و دیدگاه، فقط محدود به مقابله با فعالیت‌های تروریستی نیست، بلکه نظارت و ارزیابی را نیز شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه یک استراتژی جدید را برای مبارزه با تروریسم کلید زده که برای 5 سال با هدف مقابله با سنی های تندروی داعش ادامه می‌یابد.

النعمان تصریح کرد که بیش از ۲۵۰ غار از آغاز سال میلادی جاری منهدم شده و چندین شبکه تروریستی منحل گشته و سرکردگان داعش به هلاکت رسیده‌اند و عملیات علیه عناصر باقی مانده همچنان ادامه دارد.

در این راستا، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در همان کنفرانس عنوان داشت که این فرماندهی با همکاری نیروهای امنیتی در رسته‌های مختلف روش تاکتیکی نوینی را در پیش گرفته است.

وی تصریح کرد: فرماندهی عملیات با ائتلاف بین المللی از طریق تحویل گرفتن دستگاه‌های جدید نظارت بر مرزهای عراق و سوریه و جلوگیری از نقض‌ها و نفوذ نیروهای تروریستی همکاری می‌کند و تمامی شکاف‌ها در مرزهای عراق با سوریه طی دو ماه آتی پر خواهد شد.

الخفاجی همچنین عنوان داشت که کمیته‌های فنی طی دو هفته آتی نشستی را درمورد زمان بندی خروج نیروهای خارجی برگزار می‌کنند.

وزارت کشور عراق نیز از انجام عملیات گسترده‌ای علیه گروه‌های جنایت‌کار در تعدادی از استان‌ها خبر داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا