آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعربستان سعودی

روز جهانی بقیع .. برگزاری تجمع اعتراض آمیز شیعیان علیه آل سعود در مرز عربستان

با نزدیک شدن به روز هشتم شوال، عاشقان و پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سراسر جهان خود را آماده برگزاری مراسم و بزرگداشت روز جهان بقیع می کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در سال 1926 میلادی یعنی حدود 95 سال پیش، وهابیون آل سعود به تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام اقدام ورزیدند.

روز جهانی بقیع .. برگزاری تجمع اعتراض آمیز شیعیان علیه آل سعود در مرز عربستان

از آن زمان تاکنون، هر ساله شیعیان سراسر جهان، روز هشتم شوال که برابر است با سالگرد این جنایت، روز جهانی بقیع را گرامی می دارند و ضمن برگزاری مراسم و مجالس عزاداری، اقدام وقیحانه و وحشیانه وهابیون تکفیری را محکوم می کنند و خواستار بازسازی این مکان مقدس می شوند.

امسال نیز مانند سال های گذشته فعالیت در این زمینه از چند روز قبل آغاز شده و فعالیت برای گرامی داشت روز جهانی بقیع در فضای مجازی از سال های قبل پررنگ تر شده است.

بسیاری از کاربران ضمن انتشار تصاویر، متن، مقاله، شعر و توئیت های مختلف، به هشتگ سازی در این مورد پرداخته اند و از جامعه بین الملل خواستار اعمال فشار بر حکومت سعودی با هدف اقدام به بازسازی حرم مطهر ائمه علیهم السلام شده اند.

همچنین عتبات عالیات و حسینیه های مختلف، خود را آماده برگزاری مراسم و مجالس در این زمینه کرده اند.

در همین حال موکب “فدائیان ولایت” قرار است زیر نظر روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (مد ظله)، در شهر مقدس کربلا، تجمعی اعتراض آمیز علیه آل سعود در مرز عراق با عربستان که منطقه “عرعر” نامیده می شود، برگزار کنند و ضمن محکوم کردن این جنایت عظیم، خواستار بازسازی بقیع شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا