آسیااخبارایرانجهانجهان اسلام

بیش از یک‌‌‌ هشتم زوج‌های ایرانی نابارور شده اند

روز گذشته آمار تکان دهنده ای در ایران منتشر شد که نشان می دهد حدود یک هشتم زوج های ایرانی نابارور هستند.

این آمار توسط افراد ناشناس یا صرفا رسانه های خبری منتشر نشده تا از ارزش آن کاسته شود، بلکه مقام های مسئول آن را اعلام کرده و لذا به منزله هشداری جدید در جامعه شیعی ایران به شمار می رود.

بیش از یک‌‌‌ هشتم زوج‌های ایرانی نابارور شده اند

رئیس پژوهشگاه ابن سینای ایران با استناد به بررسی های این پژوهشگاه بین سال های ۹۲ تا ۹۴ در این کشور، از ناباروری حدود یک هشتم زوج ها خبر داد و گفت: در برخی از استان‌ها و شهرهای پر جمعیت میزان ناباروری تا ۲۰ % یعنی یک پنجم کل جمعیت نیز می رسد.

دکتر “محمدرضا صادقی” در نشستی خبری با موضوع هزینه و بیمه های درمان ناباروری افزود: همچنین بر اساس برآوردها در سطح دنیا حدود ۱۵ % زوجین در دوره باروری بین سن های ۲۵ تا ۴۲ سال مشکل ناباروری دارند. این افراد برای فرزنددار شدن باید از درمان های ناباروری استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت حدود ۸۴ میلیون نفری ایران شامل ۲۶ میلیون زوج است، گفت: اگر حداقل درصد ناباروری هم را در نظر بگیریم حدود ۴ میلیون زوج نابارور در ایران داریم.

صادقی ادامه داد: این زوج ها نیازمند دریافت خدمات درمان ناباروری هستند و باید خدمات مطلوب در اختیار آنان قرار گیرد.

براساس آمارهای منتشره برای حدود ۱۰ میلیون جوان دم‌بخت یا آماده ازدواج باتوجه به مشکلات فرهنگی، معیشتی و دغدغه های اقتصادی زمینه ازدواج فراهم نیست.

صادقی اظهار داشت : بین سال های ۵۵ تا ۶۰، میزان زایمان حتی تا ۶ فرزند به ازای هر مادر بود که این شاخص به ۱.۸ تولد فرزند به ازای هر مادر رسیده است.

به گفته وی با این شاخص هم اگر شرایط ازدواج ۱۰ میلیون جوان ایرانی فراهم شود ، شاهد افزایش خوب جمعیت در کشور ایران خواهیم بود.

کارشناسان اما می گویند اگر حکومت ایران برای رشد جمعیت جوان خود و باروری آنها اقدامی نکند، این کشور به شکل خطرناکی به سمت پیری خواهد رفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا