آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

آزمایش سلاح‌های شیمیایی روی زندانیان عراقی توسط داعش

سنی های تندروی داعش، سلاح های شیمیایی را بر روی زندانیان عراقی آزمایش کرده اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کارشناسان وابسته به سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی فاش کردند که گروه تروریستی داعش، سلاح‌ های شیمیایی را برای اطلاع یافتن از میزان تاثیرشان، بر روی زندانیان عراقی آزمایش کرده است.

آزمایش سلاح‌های شیمیایی روی زندانیان عراقی توسط داعش

هر روز که می گذرد، اخبار و اطلاعات جدیدی به دست می آید که نشان دهنده چهره واقعی سنی های تندرو داعش است و ثابت می کند که نه تنها از دین مبین اسلام و اصول آن دور هستند، بلکه بویی از انسانیت هم نبرده اند.

در همین راستا اخیرا گزارشی توسط کارشناسان وابسته به سازمان ملل متحد منتشر شده که پرده ای دیگر از جنایت های داعش را اثبات می کند. این گزارش، درباره استفاده داعش از سلاح‌های شیمیایی در اوایل سال ۲۰۱۵ منتشر شد و مقام های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا و عراق در آن زمان نگرانی شدید خود را از اینکه عناصر داعش به طور فعال به دنبال تولید این نوع سلاح است، ابراز داشتند.

بر اساس این گزارش، نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که آزمایشاتی توسط داعش بر روی گروگان‌ها و بازداشت شدگان عراقی پس از کنترل این گروه بر شهر موصل در سال ۲۰۱۴ انجام شده که پیش از این اشاره‌ای به آن نشده بود.

طبق گزارش یک کمیته وابسته به شورای امنیت، این تحقیق از آنجا آغاز شد که داعش از دانشگاه موصل به عنوان مرکز تحقیق و آزمایش انواع جدید سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد؛ اقدامی که منجر به کشته شدن برخی از زندانیان عراقی در نتیجه این آزمایشات شد.

در ادامه این گزارش آمده: کارشناسان گزارش‌های مربوط به قرار گرفتن زندانیان در معرض تالیوم و همچنین نیکوتین را بررسی کردند؛ دو ماده‌ای که در صورت استفاده در دوزهای بالا کشنده هستند.

در این گزارش‌ها همچنین به تلاش‌های انجام شده توسط داعش برای تولید گاز کلر و خردل اشاره شده است که در جنگ جهانی اول برای کشتن و معلول کردن هزاران سرباز مورد استفاده قرار گرفت.

طبق این گزارش، شواهد جدیدی مبنی بر استفاده این گروه تروریستی از سلاح‌های شیمیایی علیه غیر نظامیان با بررسی رایانه‌ها و تلفن‌های همراه عناصر داعش که کشته یا دستگیر شده بودند، آشکار شد.

شواهد به دست آمده نشان می‌دهد که داعش مواد بیولوژیکی و شیمیایی را آزمایش کرده و آزمایشاتی را بر روی زندانیان انجام داده و باعث مرگ تعدادی از آنها شده است.

در این گزارش همچنین آمده: داعش تعدادی مهندس را که در کارخانه‌های تأسیس شده توسط رژیم صدام مشغول به کار بودند، استخدام کرد تا با استفاده از آزمایشگاه‌های دانشگاه موصل به عنوان مرکز تحقیقاتی، در تولید گاز خردل به این گروه کمک کنند.

کارشناسان بین‌المللی و وابسته به سازمان ملل در این باره تاکید کردند که گروه تروریستی داعش تا حدی توانسته بود در تولید گاز خردل بی‌کیفیت برای استفاده از آن در توپ‌هایش موفق عمل کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا