آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

دبیرکل مجلس علمای هند: سکوت سازمان‌های حقوق بشری در برابر کشتار شیعیان تأسف ‌بار است

فعالان شیعی کشور هند، جنایت کشتار کودکان شیعه هزاره در افغانستان را محکوم کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این فعالان پیرو مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، جنایت های اخیر علیه دختران دانش آموز را نتیجه پیروی از مکتب بنی امیه و یزید دانستند.

دبیرکل مجلس علمای هند: سکوت سازمان‌های حقوق بشری در برابر کشتار شیعیان تأسف ‌بار است

به رغم گذشته بیش از سه روز از جنایت ددمنشانه سنی های تندرو علیه دانش آموزان شیعه در افغانستان، اما همچنان انتقاد و محکومیت علیه این اقدام ضد بشری در نقاط مختلف جهان ادامه دارد.

در همین راستا حجت الاسلام سید “کلب جواد نقوی” دبیر مجلس علمای هند با محکوم کردن حمله تروریستی به مدرسه کودکان بی گناه در پایتخت افغانستان، گفت: حمله تروریستی به یک مدرسه در ماه مبارک رمضان نتیجه پیروی از ایدئولوژی یزیدی است، این افراد دشمنان آشکار خدا و اسلام هستند.

وی تاکید کرد: ما این حمله تروریستی را به شدت محکوم می کنیم و به خانواده های دختران بی گناهی که در این حمله به شهادت رسیده اند، تسلیت می گوییم.

“کلب جواد” تصریح کرد: نسل کشی سازمان یافته شیعیان در سراسر جهان در جریان است اما همه سازمان های حقوق بشری، کشورهای سکولار و حتی سازمان ملل ساکت هستند. جای تأسف دارد که کشور هند نیز اعتراضی در این زمینه نمی کند.

وی از سکوت مسلمانان نیز ابراز ناراحتی کرد و افزود: ما همیشه به ظلم اعتراض کرده ایم چه در فلسطین اتفاق افتاده باشد و چه در میانمار و سایر کشورها. اما جهان اسلام در برابر نسل کشی سیستماتیک شیعیان سکوت اختیار کرده و این بسیار قابل تأسف و مذموم است.

دبیر شورای علمای هند ادامه داد: حمله تروریستی به کودکان بی گناه و مردم بی گناه در ماه رمضان نشان می دهد که این افراد دشمنان خدا و از نژاد یزید هستند.

همانطور که ارتش یزید یک نوزاد شش ماهه را در کربلا به شهادت می رساند، امروز تروریست های یزیدی تبار نیز کودکان بی گناه را به طرز وحشیانه ای به قتل می رسانند.

شایان ذکر است، کابل اخیرا شاهد حمله ای وحشیانه بود که در آن دستکم 85 دختر دانش آموز و چند غیر نظامی به شهادت رسیده و در حدود 150 تن دیگر از دختران دانش آموز مجروح شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا